איך בוחרים מאמן עסקי

אימון עסקי או בשמו הלועזי קואצ'ינג הוא תהליך שצובר תאוצה רבה בשנים האחרונות. למה אנשים פונים למאמן עסקי? כי בכל צעד משמעותי בחיים צריך עצות טובות, תמיכה וליווי. תפקידו של מאמן עסקי הוא ללוות מנהלים, אנשים שפותחים עסק, עצמאים וכדומה. במהלך הליווי העסקי יש כמה שלבים – הצבת מטרות עסקיות, הצבת מטרות אישיות, הבנת החזון והאתגרים של בעל העסק ועוד. אימון עסקי מסייע במגוון תחומים ברמה העסקית והאישית, על מנת לקדם את העסק, בעל העסק צריך לעבור תהליך פנימי מעצים, בנוסף לידע המקצועי והפיננסי אותו הוא רוכש להתנהלות עסקית נכונה. אולם, יועץ עסקי העוסק גם באימון עסקי צריך לקדם את המטרות האלה יחד עם מנהל העסק.

בבחירת מאמן עסקי חשוב לוודא שיש לו את היכולות ואת הידע לממש יחד איתכם את היעדים וגם לבדוק שיש לכם תקשורת וכימיה טובה. כמו כן, וודאו שיש בינכם מערכת מבוססת על אמון ושאתם סומכים אחד על השני. בדקו האם המאמן העסקי יכול לקחת אתכם לאן שאתם מצפים להגיע במימוש היעדים האישיים והעסקיים.

במאמר איך בוחרים מאמן עסקי נסביר מהו תהליך האימון, כיצד קואצ'ינג יכול לקדם לכם את העסק וגם נסביר בפירוט מה הקשר של אימון עסקי לייעוץ עסקי, יש בין השנים קשרים חופפים. אלו יסייעו לכם רבות בבחירת מאמן עסקי.

תוכן עניינים

אימון עסקי או אימון אישי? 

אימון אישי מתמקד בשיפור האני העצמי, יכולת טובה יותר להכיל מצבים, התמודדות עם מצבי לחץ ושחיקה, חיזוק הביטחון העצמי, התגברות על פחדים, כמו פחד במה לדוגמה, שיפור סגנונות תקשורת ויחסים בינאישיים וכדומה.

לעומת זאת, אימון עסקי משפר את בעל העסק שבך, אימון עסקי מתמקד בשיפור מיומנויות ניהול העסק, הגדלת המכירות, טקטיקות מכירה, הידוק היחסים עם הלקוחות, שיפור עבודת הצוות ועוד.

מה ההבדל בין ייעוץ עסקי לאימון עסקי?

בדרך כלל ייעוץ עסקי יתחיל בהבנת המטרות והחזון של בעל העסק. לאחר הכרה ביעדים יש לגשת לבחון כיצד מגיעים אליהם – כלומר, אילו צעדים כלכליים ומנטליים יקדמו את העסק למקום הנכון. סביר להניח שבמהלך התכנון היועץ העסקי יפרוס את השגיאות שכדאי להימנע מהן. כמו כן, יצופו חסמים ופחדים של בעל העסק שמונעים ממנו להתקדם, גם אליהם יש להתייחס במסגרת תהליך הייעוץ העסקי. יועץ טוב ממשיך ללוות את העסק עד שזה נוסק למעלה או עובר שינוי משמעותי ובעל העסק יוצא מרוצה.

לעומת זאת, אימון עסקי מתקשר לתחום הכללי של אימון אישי, או כמו שנהוג לקרוא לו – קואצ'ינג. אימון אישי עוסק בהתקדמות אישית, בהתמודדות עם מחסומים ובהעצמה של התכונות החיוביות. אימון עסקי מקשר את ההתקדמות האישית של האדם להתקדמות אותה הוא רוצה לבצע בעסק.
יעוץ עסקי מכוון יותר אל הצד הכלכלי, היועץ העסקי מיומן לייעץ בקשר להתנהלות נכונה בעסק יותר מאשר להתקדמות האישית והמנטלית של בעל העסק. למרות ההפרדה, הרבה מהיועצים העסקיים משלבים חלקים מהאימון האישי בתהליך של ייעוץ עסקי.

מה זה קואצ'ינג?

קואצ'ינג זהו תהליך המשפר את היכולות האישיות של המאומן. בוודאי שמעתם על הגדרות שונות, כמו: מאמן עסקי, קואצ'ינג, אימון עסקי, קואצ'ינג עסקי, אימון אישי. מושגים אלו כולם מתכוונים לתהליך אישי ו/או עסקי שעוזר מבחינת מנטלית ומקצועית להגדיר מטרות ולהשיג אותן, תוך התגברות על מכשולים אישיים, חיזוק הנפש, העלאת המוטיבציה ומתן כלים להתמודד בהצלחה עם אלו.

איך בוחרים מאמן עסקי? 

יש כיום בשוק הרבה מאמנים עסקיים, כמו בכל תחום התחרות גבוהה. אבל כדי להגיע למאמן עסקי טוב ורציני שיוכל להתאים לכם תצטרכו לחפש באמצעות חקר שוק וביצוע סינון.

מהן הדרכים לבחירת מאמן עסקי מתאים?

  1. קבלת המלצות ממכרים שעברו תהליך אימון עסקי. אם יש לכם המלצות על מאמן עסקי, זו כבר התקדמות, כעת תצטרכו לוודא שהוא מתאים עבורכם.
  2. חיפוש ברשת המדיה, חיפוש בגוגל למשל, יוביל אתכם למאמנים וליועצים שיש להם אתר אינטרנט איכותי, שבו הם מפרטים על השיטה שלהם ומספרים על ניסיונם. גם במקרה זה תוכלו למצוא המלצות של לקוחות שעברו תהליך של אימון עסקי עם אותו יועץ ולהתרשם.
  3. לאחר ביצוע שלב הסינון, וודאו שהמאמן העסקי באמת מתאים לכם, כי מה שמתאים לאחד, לא בהכרח יתאים לשני ולכן במסגרת הניפוי, דאגו לשאול את השאלות המקצועיות הנכונות. כמו כן, כדאי לעיין במספר אתרים, לקרוא מאמרים שיתנו לכם כעצמאים, מידע על הקואצינג, ומצד שני לקרוא אודות הקואצ'ר ולראות האם אתם מתחברים לשיטה ולגישה.
  4. הכי חשוב שתהיה לכם מערכת של אמון וודאות לתוצאה, כך שתקבלו מענה שלם וראוי לצרכים האישיים, המקצועיים והפיננסיים.

מתי כדאי לפנות למאמן עסקי? 

אם אתם פותחים עסק לראשונה, מרחיבים את העסק, עוברים תהליך של צמיחה, עושים שינוי משמעותי בעסק או נתונים במשבר עסקי כלשהו – כדאי לפנות לאימון עסקי, כדי להבטיח שאתם צועדים בבטחה אל היעד. ליועץ עסקי אשר יש לו ידע גם באימון עסקי – יתרון רב, זאת כמובן בנוסף לידע ביזמות, ניהול עסק, כלכלה ופיננסים וביכולתו להעשיר את הידע והיכולות שלכם. כשמדובר בעתיד הכלכלי שלכם, אל תתפתו לעשות צעדים גדולים לבד.

מאמן עסקי או יועץ עסקי? אייל פז משלב בין השניים 

יעוץ עסקי הוא השקעה חכמה שתאפשר לכם להרוויח יותר מהעסק שלכם ולחוות הצלחה וסיפוק. באתר של אייל פז תוכלו להיחשף ליועץ עסקי מנוסה עם קשת רחבה של כלים להציע לכם – אימון עסקי, קואצ'ינג, יעוץ עסקי, אימון אישי עסקי, כתבות קצרות ועוד.

מחפשים מאמן עסקי מומלץ? אייל פז הוא דוגמה ליועץ עסקי שיכול לקדם את העסק שלכם למקומות שאפילו אתם לא דמיינתם. שווה להתעמק ולקרוא את מיטב המאמרים בנושאים אישיים, עסקיים וכלכליים.

לקביעת פגישת אימון עסקי, חייגו אלינו עכשיו ונשמח לעזור.