תכונות אופי חשובות של בעל עסק

מהן 5 התכונות הכי בולטות, שיכולות להפוך אתכם לגרסה הטובה ביותר של עצמכם? אם נאסוף את כל בעלי העסקים, נגלה שיש להם תכונות משותפות. יחד עם זאת, ברור שלא כל הכישורים מולדים וישנם רבים שנרכשים, אבל ניתן לומר בוודאות שלבעלי עסקים יש מאפיינים דומים. את אלו ניתן לפתח באמצעות אימון עסקי. תהליך בו התכונות החבויות באות לידי ביטוי וגם נרכשות תכונות חדשות שעוזרות למקד את בעל העסק בעשייה בכיוון הנכון. בתהליך האימון העסקי, היועץ מביא אתו אינספור כלים ושיטות שבאמצעותן הוא מטמיע בבעל העסק את התכונות שעוזרות לו לשפר את ביצועיו ואז ממילא חל שיפור ניכר בביצועי העסק. התוצאה היא גידול ברווחיות, במקביל להפחתת שעות העבודה. המאמר מתמקד בשאלה: מהן התכונות הבולטות שיש בכל בעל עסק ואיך הן יכולות להפוך את פעילות העסק שלך לרווחית יותר? המשיכו לקרוא

תכונות אופי שעושות בעלי עסקים מצליחים

ישנן תכונות רבות ומגוונות שעושות בעלי עסקים למצליחים יותר. אולם, אם נצטרך לשים את האצבע על תכונות אופי בולטות, שגם אפשר לשפר באמצעות תהליך אימון עסקי, אז נגיע למסקנה שיש 5 תכונות בולטות שיכולות לעזור לכם להפוך לגרסה הטובה ביותר של עצמכם.

תכונות אופי חשובות של בעל עסק
תכונות אופי חשובות של בעל עסק

מנהיגות והובלת צוות

כבעלי עסקים, עלינו להיות בעלי כישורי מנהיגות ויכולת להוביל ולסחוף אחרינו אנשים. בין אם מדובר בעובדים שלנו בעסק או בקהל או קהילה של עוקבים. במקרה של ניהול עובדים, עלינו להיות בעלי יכולת השפעה, בעלי היכולת ליצור בקרבם מחויבות לעסק שלנו ולעודד אותם באמצעות יצירת מוטיבציה ומנגנון תגמולים, כך שהתפוקה שלהם תגדל.

כישורי ניהול

אם נצטרך להגדיר מהו בעל עסק טוב, נשווה אותו ללוחם בשדה הקרב, ללוחם יחיד, מחלקה, פלוגה, גדוד או למעלה מזה. כישורי הניהול של בעל העסק צריכים להיות בהתאם לגודל הקבוצה שאותה הוא מנהל. אין ספק שבעל עסק חייב להיות בעל כישורי ניהול גבוהים, בוודאי כאשר נדרש ממנו לנהל בעצמו את העסק שלו. אימון עסקי מתמקד בשיפור כישורי ניהול וחידוד המיומנות העסקית והניהולית גם יחד. בנוסף, הוא מתמקד בשיפור ניהול הזמן.

האצלת סמכויות וביזור משימות

על בעל העסק להיות בעל תכונה של יכולת לבזר משימות ולהאציל סמכויות לעובדיו. לעתים אנשים נוטים להיות ריכוזיים ולהשאיר את כל המשימות לטיפול שלהם, כי ברור שאף אחד לא יעשה את זה טוב כמוהם. הבעיה היא שבדרך פעולה זו בעל העסק הופך להיות צוואר הבקבוק ולמעשה מונע מהעסק שלו להתפתח. אימון עסקי מתמקד בפיתוח כישורי האצלת סמכויות. כמו כן, כדאי לבחור את העובדים הטובים והמתאימים לעסק שלכם. אלו שתוכלו לסמוך עליהם ולהכשיר אותם בהתאם.

יכולת שיווק ומכירה

אם מדובר על עסק זעיר או קטן, חשוב שבין הכישורים של בעל העסק, יהיו גם כישורי שיווק ומכירה. שידע איך לשווק את העסק, איך לפרסם אותו, כיצד לעשות שיתופי פעולה עסקיים יעילים שיניבו עסקאות טובות. בנוסף חשוב שיהיו גם כישורי מכירה, איך להציג את העסק כלפי חוץ? איך לבצע מעקב אחרי לידים? איך לבצע פולו-אפ על שיחות מכירה ואיך לשווק ולפרסם את העסק כלפי חוץ.

יחסים בינאישיים

כישורי תקשורת בינאישית חשובה מאד בהתנהלות מול עובדים, ספקים, קולגות וגורמים שאיתם מבצעים שיתוף פעולה עסקי. אין ספק שכבני אדם אנו מחפשים ראשית כל את היחס ולכן הכל מתחיל ויחסים בינאישיים טובים. לפעמים צריך לשפר את היחסים הללו ולעבוד על איך לעשות את זה טוב יותר, איך להקשיב ולתקשר טוב יותר עם אחרים, אימון עסקי בהחלט מתמקד בנקודה זו.

מה מייצר יזמים טובים? התשובה היא אתם!

לסיכום, חיוני ליזם להיות בעל תכונות מסוימות כדי לשרוד בעולם העסקי התחרותי. חלק מהתכונות הללו הן: הבנה עסקית, יְצִירָתִיוּת, אֵמוּן, משמעת עצמית והתמדה. אלו יעזרו מאד בהתמודדות בעולם העסקי. כמו כן, חשובה ההנעה הפנימית, המוטיבציה העצמית, היכולת להתגבר על מכשולים, היכולת לתקשר בצורה יעילה ויכולת להוביל ולסחוף אנשים. למזלנו, את התכונות הללו אפשר לשפר ולחדד, אם הן לא מולדות אפשר לרכוש אותן באמצעות תהליך של אימון עסקי.

אצלנו בחברה אנו מעניקים אימון עסקי ושיפור תהליכי התפתחות אישית במטרה שתהיו בעלי עסקים טובים יותר, ממולחים יותר ובעלי הכישורים הנדרשים בכדי להרוויח יותר.

לקביעת פגישת אימון עסקי והתפתחות אישית, חייגו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

אייל פז |

אייל פז, יועץ עסקי בכיר, יועץ פיננסי והבעלים של חברת "אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי".
בעל ניסיון שטח עשיר (25 שנה) בתחום העסקי. משתף מידע מקצועי בנושאים של ייעוץ עסקי, כלכלי ופיננסי.
ממקימי היחידה לייעוץ פנסיוני ומנהל מחוז באחד הבנקים המובילים במדינה.
בוגר תואר ראשון במדעי החברה, אונ’ בר-אילן. לימודי כלכלה וניהול לתואר B.A. האוניברסיטה הפתוחה.
יועץ פנסיוני, המכללה לביטוח. בוגר קורס דירקטורים.
קורסים מקצועיים: תקשורת הישגית .C.F.A, אימון לטרנספורמציה ארגונית COACHING, סופרוויזר – בהצטיינות יתרה, תקשורת אישית, ניהול והנעת אנשי מכירות.
אייל ליווה בהצלחה מאות בעלי עסקים בארץ ובחו"ל.

טלפון ליצירת קשר מהיר: 077-803-8417
מייל: office@epconsulting.info