אילו שיחות אסור לך לנהל עם עצמך?

הרבה פעמים לפני שאנחנו נוקטים במהלך מסוים או בפעולה מסוימת, אנחנו מריצים לעצמנו בראש את כל תסריט השיחה: מה אגיד לו, ומה הוא יענה ומה אשיב לו, ולמה הוא יתנגד ומה הוא יגיד, ומה אחרים ייחשבו עלי ועוד ועוד… והפרדוקס הוא שכל השיחה מתנהלת בתוך הראש שלנו עוד לפני שבכלל דיברנו עם הבנאדם…

אילו שיחות אסור לך לנהל עם עצמך? 

הקטע הבא ימחיש את הנקודה באופן ברור:

בנאדם אחד נתקע באמצע המדבר עם פנצ'ר, ולא היה לו ג'ק..
עלה על גג המכונית, הסתכל לראות, אולי יראה מישהו שיביא לו את הישועה

והנה הוא רואה מרחוק אור קטן, חשב לעצמו: אולי במקרה יש שם מישהו שיכול לעזור לי, אולי יש לו איזה קורה או איזה בלוק שיוכל לעזור לי, יש אנשים טובים, הוא יבוא ישים יד, יעזור לי.. ואני בתמורה אשאיר לו איזו מתנה קטנה 10-20 דולר, סך הכל בנאדם מסכן, גר במדבר, מי יודע מה יש לו שם בכלל..

אם אני הייתי במקומו, הייתי מצפה שישאירו לי תמורה, וגם לא הייתי מתבייש לבקש בתמורה 20-30 דולר..

ויש היום גם רמאים שירצו למכור את הג'ק שלהם בתמורה ל100-120 דולר, אבל אלו המחירים היום, מה? זה לא שווה לי כדי לצאת מהצרה הזו? … ומה אם יבקש 150-200 דולר? אני את הסכום הזה לא עושה אפילו בחודש..

מאיפה אני אביא לו עכשיו 300 דולר, נו.. אבל מה לעשות? זה מה שהולך היום בשוק, וכל זה בשביל ג'ק..
ואם יבקש 500-600 דולר? וואלה יופי תפס פראייר…

אפשר לחשוב ג'ק, המחירים היום יכולים אפילו להגיע ל-1,000 דולר..

היום משתוללים עם המחירים… וואלק, אפשר לחשוב משימה גדולה, כולה ג'ק… ואם אלו המחירים, אז כבר לא משתלם לי, אם ככה עדיף לי להשאיר לו את המכונית וזהו…"

כך ניהל האיש את השיחה עם עצמו לכל אורך הצעידה במדבר,
עד שהגיע לבקתה קטנה,
בעודו נוקש על הדלת,
בחור נחמד פותח לו את הדלת עם חיוך ואומר: "בוקר טוב!"
עונה לו האיש: "יודע מה, קח את הג'ק שלך ודחוף אותו ל…"

זאת אומרת שהגיעו לו מים עד נפש מרוב שניהל שיחות עם עצמו וכבר לא היה יכול אפילו לבקש עזרה או לשוחח על מצבו, כבר נגמרה לו הסבלנות, הוא הגיע לבקתה כאשר הוא מעוצבן ומחומם עוד לפני שבכלל ראה את הבנאדם ודיבר איתו.

ניהול עסק: אילו שיחות אסור לך לנהל עם עצמך
ניהול עסק: אילו שיחות אסור לך לנהל עם עצמך

קראו עוד על ניהול עסק:

ולמה אני מספר לכם את הסיפור הזה? 

כי הרבה פעמים אנחנו כבני אדם וכבעלי עסקים מנהלים שיחות עם עצמנו, מריצים בראש תסריט שיחה שהמצאנו, וכבר מעלים את כל הטענות ומנגד נותנים את כל הפתרונות עוד הרבה לפני שבכלל שוחחנו עם הצד השני… ואז קורים 3 דברים: 

  1. חרצנו את גורלנו במו ידנו, עוד הרבה לפני שנתנו לעצמנו הזדמנות.
  2. אם כבר אזרנו אומץ וניגשנו לעשות את הצעד ולדבר עם הצד השני, אז אנחנו באים מעמדה מסוימת, ממקום של ביישנות, של חולשה עוד הרבה לפני ששמענו, עוד הרבה לפני שבכלל נתנו לעצמנו הזדמנות.
  3. השיחות הללו שמתנהלות בתוך ראשו של הבנאדם רק מבזבזות את זמנו, מחלישות אותו וצובעות את התחושות ואת התוצאות בגוונים אפורים שיתכן ובכלל אינם מתאימים לסיטואציה.

__________________________

לסיכום, האמינו לי שמשיחות שמתנהלות בתוך הראש אפשר רק להפסיד, הרבה פעמים הן הגורם המרכזי לכישלונן של עסקאות, לחשש מפני לקוחות, הרבה פעמים הן הגורם לפחד מפני מה יגידו עלי, או מה יחשבו עלי או על העסק שלי, ואם יגידו לי לא, אם יסרבו להצעה שלי, די… רק לא להיכשל עוד פעם (!)

שחררו את הפחדים, שחררו את הקול הפנימי שלוחש לכם בתוך האוזן ועשו את הצעד, אזרו אומץ וגשו אל הבנאדם ודברו איתו, שוחחו איתו, מקסימום יגיד לכם "לא", אבל לפחות ניסיתם.

בנימה אופטימית זו, סבתי עליה השלום הייתה אומרת: "יותר טוב שתישן מפסיד ולא מצטער", זה המשפט שמנחה אותי בקבלת החלטות בחיים האישיים והעסקיים.

מקווה שעזרתי, שהענקתי למי מכם את היכולת למצוא את הסמן הימני, את זה שיוביל אתכם לעבר ההצלחה מבלי לעשות שינוי מהותי, אלא רק בהבנת הנקודה שיכולה לסייע בפתרון דילמות רבות.

חברת אייל פז ייעוץ עסקי מעניקה ייעוץ לשיפור ניהול העסק, חייגו אלינו ונשמח לעזור.

אייל פז |

אייל פז, יועץ עסקי בכיר, יועץ פיננסי והבעלים של חברת "אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי".
בעל ניסיון שטח עשיר (25 שנה) בתחום העסקי. משתף מידע מקצועי בנושאים של ייעוץ עסקי, כלכלי ופיננסי.
ממקימי היחידה לייעוץ פנסיוני ומנהל מחוז באחד הבנקים המובילים במדינה.
בוגר תואר ראשון במדעי החברה, אונ’ בר-אילן. לימודי כלכלה וניהול לתואר B.A. האוניברסיטה הפתוחה.
יועץ פנסיוני, המכללה לביטוח. בוגר קורס דירקטורים.
קורסים מקצועיים: תקשורת הישגית .C.F.A, אימון לטרנספורמציה ארגונית COACHING, סופרוויזר – בהצטיינות יתרה, תקשורת אישית, ניהול והנעת אנשי מכירות.
אייל ליווה בהצלחה מאות בעלי עסקים בארץ ובחו"ל.

טלפון ליצירת קשר מהיר: 077-803-8417
מייל: office@epconsulting.info