כל בחירה היא רצח של אלטרנטיבה

בעלי עסקים עומדים כל הזמן בפני מצבים מורכבים ומאתגרים שלהם הם נדרשים לקבל החלטות, בין אם מדובר בהחלטות ניהוליות, עסקיות, החלטות של כספים, מימון, שיווק, גיוס כוח אדם ועוד רבים… לבעלי העסקים יש הרבה מאד החלטות שהם נדרשים לקבל על בסיס יומי.

ההתלבטות מעמידה את בעלי העסקים בפני דילמות שונות, חלקן מורכבות יותר וחלקן פחות, בכל מקרה, הבחירה בהחלטה מסוימת, בהכרח מבטלת את ההחלטה האחרת ומכאן נובע שכל בחירה היא רצח של אלטרנטיבה.

קבלת החלטות נכונה בניהול עסקי

בעלי עסקים רבים מצליחים בזכות יכולות גבוהות, נחישות, התמדה ולמידה, אבל לא פחות, מעצם היכולת שלהם לקבל את ההחלטות הנכונות לעסק שלהם. רוב מנהלי העסקים מתמודדים על בסיס יומי עם אתגרים הנובעים ממערכת של אילוצים וגורמים משפיעים שרבים מהם בלתי צפויים. בתוך סד האילוצים הזה, בעלי העסקים נדרשים "להבין" בעצמם מה נכון לעסק שלהם ולפעול בהתאם. ההתמודדות לא פשוטה ומאתגרת, אך ישנם 3 צירים מרכזיים שאם פועלים לפיהם, יכולת קבלת ההחלטות משתפרת וכתוצאה מכך העסק צומח והרווחים גדלים.

ניהול עסק: כל בחירה היא רצח של אלטרנטיבה
ניהול עסק: כל בחירה היא רצח של אלטרנטיבה

קראו עוד על ניהול עסק:

איך תדעו שאתם מקבלים את ההחלטות הנכונות לעסק שלכם?

בינה עסקית: התבססות על ניתוח נתונים

25 שנה של ייעוץ עסקי לימדו אותי שלהתבססות על הנתונים, מה שנקרא בשפה המקצועית בינה עסקית ישנה חשיבות מכרעת בהצלחת העסק. במהלך שנותיי כיועץ עסקי פגשתי בבעלי עסקים רבים שניהלו את העסק וקיבלו החלטות על בסיס אינטואיציה ו"תחושות בטן" ולא על בסיס ניתוח נתונים.

לקריאה נוספת: בינה עסקית – מפסיקים להתבסס על אינטואיציה, עוברים להתבסס על נתונים

כאשר ליוויתי בעלי עסקים אלו במסגרת הייעוץ העסקי, נוכחנו לדעת שמהנתונים ניתן להסיק מסקנות רבות בנוגע לעסק להתנהלות השוטפת ולקבלת ההחלטות האסטרטגיות, המסקנות היו מבוססות ומוכחות ומכאן בעלי העסקים יכלו לקבל את ההחלטות הנכונות לעסק שלהם.

למשל: מהו המוצר עם אחוזי הרווח הגבוהים ביותר? מי הם הלקוחות הכי רווחיים? ביצוע תהליך של בחינת העלויות המדויקות של המוצר, לעומת מחיר המכירה שלו ועוד נתונים רבים שעזרו להם להבין מהן נקודות החזקה של העסק שלהם ובמקרים רבים הם גילו שהמסקנות היו לגמרי שונות ממה שהם חשבו באופן אינטואיטיבי. לבעלי עסקים שרוצים לקבל את ההחלטות הנכונות לעסק שלהם כדאי לחקור היטב ולהעמיק בנתונים, שכן משם תבוא הישועה.

ייעוץ עסקי המסתמך על ניתוח נתונים, מחזיר לבעלי העסקים את השליטה בתפעול העסק בזמן אמת ומטרתו היא לגלות בעיות מעצם העיון במאגר הנתונים של העסק. בעזרת ניתוח נתונים מקבלים מידע משמעותי על מצב העסק, באמצעות ביצוע חיתוך בין הנתונים השונים. ייעוץ עסקי המבוסס על ניתוח נתונים, הינו כלי עזר מכריע שכל בעל עסק חייב לעצמו. החיתוכים השונים הופכים את המידע לידע ו’מתרגמים’ לבעל העסק את המספרים לתובנות מנצחות ולצעדים ברורים לביצוע, התוצאה מדהימה – הרווחים גדלים.

האם ההחלטה עומדת בקנה אחד עם המטרות והחזון של העסק?

חשוב שלכל בעל עסק יהיה מצפן עסקי שלאורו תתקבלנה ההחלטות, כל החלטה שנדרש לקבלה חייבת להיבחן בהתאם לחזון העסקי ובהתאם למטרות של העסק שאותן יש לגבש בשלב קביעת האסטרטגיה העסקית והשיווקית כי ברגע שצועדים בשביל הרבה יותר קל להגיע אל היעד, לעומת מצב שבו צועדים בשטח פראי.

מספרים על סמנכ"ל מוכשר ובר-סמכא שניהל חברה ציבורית גדולה מאד, הוא הקפיד תמיד ללבוש חליפה מחויטת. כשהיו מגיעים להתייעץ אתו הוא היה מכניס את היד שלו לתוך כיס החליפה ואחרי מספר שניות מוציא את ידו ונותן תשובה לשאלה שנשאל. לסמנכ"ל היה כוח רב בחברה, הוא היה מורה לכולם מה לעשות, מה להעדיף ובמה לבחור. הסובבים אותו מעולם לא הבינו למה הוא מתנהג כך, אבל לכולם היה ברור שבמבחן התוצאה ברוב המקרים הבחירה הייתה נכונה וכולם היו מופתעים, כיצד הוא יודע את התשובה הנכונה.

לאחר שנים רבות, כשפרש, בטקס הפרידה מהחברה ביקשו כולם לדעת מה הסיבה ששנים היה מכניס את ידו לכיס החליפה לפני שהיה נותן תשובה.

תשובתו הייתה: "השאלות ששאלתם אותי, הן שאלות באמת חשובות ואני יודע טוב כמוכם מה צריך לעשות, לכן השתמשתי בעצה שנתן לי פעם זקן חכם, שמתי בכיס שלוש גולות, אם הייתי תופס מספר זוגי הייתי עונה תשובה חיובית ואם הייתי תופס מספר אי-זוגי הייתי עונה תשובה שלילית. ללמדנו, שאם אתם לא בטוחים אם אתם צודקים או טועים, בכל מקרה אתם צודקים כי זו הדרך שבחרתם לעצמכם."

חברת אייל פז ייעוץ עסקי מעניקה ייעוץ לשיפור ניהול העסק, חייגו אלינו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

אייל פז |

אייל פז, יועץ עסקי בכיר, יועץ פיננסי והבעלים של חברת "אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי".
בעל ניסיון שטח עשיר (25 שנה) בתחום העסקי. משתף מידע מקצועי בנושאים של ייעוץ עסקי, כלכלי ופיננסי.
ממקימי היחידה לייעוץ פנסיוני ומנהל מחוז באחד הבנקים המובילים במדינה.
בוגר תואר ראשון במדעי החברה, אונ’ בר-אילן. לימודי כלכלה וניהול לתואר B.A. האוניברסיטה הפתוחה.
יועץ פנסיוני, המכללה לביטוח. בוגר קורס דירקטורים.
קורסים מקצועיים: תקשורת הישגית .C.F.A, אימון לטרנספורמציה ארגונית COACHING, סופרוויזר – בהצטיינות יתרה, תקשורת אישית, ניהול והנעת אנשי מכירות.
אייל ליווה בהצלחה מאות בעלי עסקים בארץ ובחו"ל.

טלפון ליצירת קשר מהיר: 077-803-8417
מייל: office@epconsulting.info