תמחור: כיצד לקבוע תמחור מוצר

רוצה לדעת איך לבצע תמחור? נדרש לך דיוק בנושא של תמחור מוצר? הגעת למקום הנכון. עסקים רבים מתקשים לדעת מה התמחור המדויק ביותר עבור המוצרים או השירותים שלהם. לכן השאלה איך “להמציא” מחיר למוצר היא חשובה לכל עסק. תמחור מהווה גורם חשוב בהחלטת הרכישה של הלקוחות. זה לא יעזור אם רק אתם בעסק תהיו מרוצים מהמחיר, אלא צריך שגם הלקוחות שלכם יסכימו לשלם את המחיר שקבעתם. ברוב המקומות תקראו על כך שנקודת המחיר צריכה להיות גבוהה מהמתחרה הזול ביותר אך נמוכה מהיקרה ביותר, אבל זה לא תמיד נכון.

מטרתו של כל עסק למקסם את הרווח תוך מזעור אובדן נתח שוק, שניתן להשיג על ידי יצירת הצעת ערך המבדילה את עצמה מהמתחרים. אופטימיזציה של המחיר אינה מציאת נקודת המחיר הנכונה, אלא מציאת טווח המחירים המתאים למוצר שלך ביחס למתחרים שלך. כאמור, המחיר מהווה גורם חשוב בהחלטת הרכישה של הלקוחות. מאמר זה יתמקד בנושאים: איך קובעים מחירים? נדון בסוגיות בתמחור ונשקול מה אנשים מוכנים לשלם עבור המוצר או השירות, ביחס לשוק תחרותי.

כיצד לקבוע תמחור עבור מוצר חדש

תמחור הוא חלק חשוב מאוד בכל עסק או מיזם. יתכן שתמחור מוצר גבוה מדי ישאיר אתכם עם פחות לקוחות, בעוד שתמחור מוצר נמוך מדי ישאיר אתכם עם יותר לקוחות אך במחיר של פחות רווח. ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון בעת קביעת תמחור מוצר. הנה כמה שיקולים שעומדים בבסיס ההחלטה בכמה לתמחר את המוצר / השירות: מה העלות של חומרי הגלם? כמה עולה לייצר? כמה שעות עבודה מושקעות? מה קצב הייצור? מה הביקוש למוצרים שלך? מי המתחרים שלך ואיזה מחיר הם מציעים?

כחלק מבניית מודל התמחור, רצוי לעשות את הבדיקה הזו, כדי לקבל מושג לגבי מה הולך בשוק שלכם. זה בהחלט נותן מושג לגבי שני פרמטרים חשובים: האחד מתייחס לעלויות הייצור, הרי לא תמכרו את המוצר בעלות פחותה מזו שעולה לכם לייצר אותו מכיוון שאז תהיו בהפסדים. לכן, כרף תחתון יש לתמחר את עלויות הייצור בתוספת הרווח שתרצו, בהורדת המיסים והחובות. לפיכך, נדרש לתמחר את כל הכספים והזמן שעולה לכם לייצר את המוצר עד שהלקוח רוכש אותו.

תמחור איך לקבוע תמחור מוצר
תמחור איך לקבוע תמחור מוצר


קראו עוד על תמחור: 

מהו המחיר הנכון למוצר

ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון בעת תמחור המוצר. אלה כוללים: עלות הייצור, הביקוש למוצר שלך ותחרות בשוק אבל אלו רק חלק. על מנת לתמחר מוצר, צריך לקחת בחשבון את הדברים הבאים:

  1. מחקר השוק על תמחור.
  2. מחקר השוק על מתחרים.
  3. התחרות בענף.
  4. מבנה העלויות של החברה עצמה.
  5. שולי רווח ועלויות הקשורות למוצר.

תמחור הוא אחת ההחלטות החשובות ביותר שתקבל עבור המוצר שלך. זה גם אחד הקשים. כדי להתחיל לבנות את התמחור, כדאי ללמוד מהמתחרים, כדי לראות מה המחירים שלהם ואיזה מוצר / שירות הם מוכרים בעבורו. אם אתם נכנסים לשוק קיים עם תחרות רבה, ייתכן שיהיה קשה לקבוע את המחיר מבלי להיראות יקר מדי או זול מדי. במקרה כזה כדאי להיעזר ביועץ עסקי מקצועי מומחה לתמחור ולא להתפשר או לנסות לעשות זאת בעצמכם.

איך ההיצע והביקוש משפיעים על התמחור?

האיזון בין כמה כסף אנשים ישלמו עבור משהו לבין כמה מאמץ או זמן ייקח להם להשיג את המוצר / השירות משחק תפקיד מרכזי בתמחור. זה נקרא חוק ההיצע והביקוש. אז אם אתם יודעים שיש עוד חברות רבות שמוכרות מוצרים דומים במחירים גבוהים יותר, אולי תרצו להוזיל את המחיר כדי שהלקוחות יוכלו להרשות זאת לעצמם. מצד שני, אם יש רק חברה אחת שמוכרת משהו, המחיר שתבחר צריך להיות מבוסס על ערך אבל אי אפשר לדעת מה אנשים חושבים על מוצר או שירות שלך ולכן כדאי לבצע סקר שוק.

אסטרטגיית תמחור עבור המוצרים שלך

התמחור של המוצר הוא אחד ההיבטים החשובים ביותר להצלחתו. התמחור יכול לבנות או לשבור עסק, וכך גם הרבה בעלי עסקים גם עושים טעויות תמחור. על מנת לקבל מוצר מוצלח, צריך להיות איזון בין שלושה גורמים מרכזיים – ערך, ביקוש ועלות.

החל מהערך, עליך להוסיף מספיק ערך למוצר שלך כך שהוא יהיה שווה את נקודת המחיר אתם מעוניינים למכור אותו. צריך גם לקחת בחשבון מה המתחרים שלך עושים מבחינת התמחור שלהם וכיצד זה ישפיע על הדינמיקה בשוק.

הגורם הבא הוא הביקוש – כמה הקהל שלך רוצה את המוצר הזה? כמה הם רוצים את זה בהשוואה למוצרים אחרים בשוק?

עלות – מה עולה לכם לייצר את המוצר? שלושת הגורמים הללו צריכים להילקח בחשבון בעת קביעת התמחור.

תמחור – סיכום והמלצות

לכל מוצר יש רמת ביקוש ותחרות. יש לקחת בחשבון גורמים אלה בעת הבחירה מבין שיטות תמחור רלוונטיות. לדוגמה, המחיר של חדשנות חדשה צפוי להיות גבוה יותר מזה של מוצר מבוסס עם רקורד מוכח.

כמו בהרבה דברים בחיים, חוק ההיצע והביקוש פועל כאן. אם יש ביקוש גבוה למוצר שלכם, אז אתם כנראה יכולים להעלות את המחיר. מצד שני, אם יש יותר לקוחות ממה שאתה יכול לספק בנקודת המחיר הנוכחית שלך, אז אולי שווה לבחון הוזלת מחירים.

בכל מקרה, תמחור הוא החלטה חשובה עבור כל עסק וחברה. התמחור צריך להתבסס על תפיסות הלקוחות לגבי מה שווה המוצר שלך, הנכונות שלהם לשלם אותו והמטרות העסקיות והפיננסיות שלכם.

השלב הראשון בתמחור המוצר שלך הוא לפתח מחירון שקובע את טווח המחירים שבהם תשתמש. השלב הבא הוא לקבוע אילו גורמים ייכנסו לקביעת המחירים בטווח זה. גורמים אלה כוללים דברים כמו עלות הייצור, ציפיות ערך הלקוח, חומרי גלם, תשלום תקורות וכו'. לאחר שקבעתם את הגורמים הללו תוכלו לקבוע מה המחיר הסופי צריך להיות בהתבסס על שיקולים אלו, בתוספת המוניטין והערך שהעסק שלכם מספק ללקוח.

רוצים לתמחר מוצר? רק עם אייל פז

אצלנו בחברה אייל פז מומחה לתמחור מוצרים ושירותים. בקביעת התמחור נבחנים פרמטרים רבים, החל מהאסטרטגיה של העסק, דרך בחינת הביקוש, עלויות הייצור ועוד גורמים רבים. בתהליכי ליווי עסקי אנו בונים לעסקים גם את מודל התמחור והוא משפיע רבות על רווחיות העסק ועל ההתנהלות העסקית והפיננסית כולה.

לקביעת פגישה בנושא תמחור, חייגו אלינו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

אייל פז |

אייל פז, יועץ עסקי בכיר, יועץ פיננסי והבעלים של חברת "אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי".
בעל ניסיון שטח עשיר (25 שנה) בתחום העסקי. משתף מידע מקצועי בנושאים של ייעוץ עסקי, כלכלי ופיננסי.
ממקימי היחידה לייעוץ פנסיוני ומנהל מחוז באחד הבנקים המובילים במדינה.
בוגר תואר ראשון במדעי החברה, אונ’ בר-אילן. לימודי כלכלה וניהול לתואר B.A. האוניברסיטה הפתוחה.
יועץ פנסיוני, המכללה לביטוח. בוגר קורס דירקטורים.
קורסים מקצועיים: תקשורת הישגית .C.F.A, אימון לטרנספורמציה ארגונית COACHING, סופרוויזר – בהצטיינות יתרה, תקשורת אישית, ניהול והנעת אנשי מכירות.
אייל ליווה בהצלחה מאות בעלי עסקים בארץ ובחו"ל.

טלפון ליצירת קשר מהיר: 077-803-8417
מייל: office@epconsulting.info