המדריך המלא לשירותי ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי הוא תהליך של מתן ייעוץ והכוונה לעסקים קטנים ובינוניים וכן לחברות קטנות וגדולות. המטרה של היועץ היא לעזור לבעלי עסקים לקבל החלטות מושכלות יותר, על מנת להגדיל את רווחיות העסק ולהשיג את יעדיהם. עסקים רבים ישכרו יועץ עסקי לפגישת ייעוץ אחת, למתן מענה נקודתי. בעוד שאחרים ישכרו אותם לטווח ארוך. יש סוגים שונים ורמות מומחיות שונות של ייעוץ עסקי לעצמאים, הכוללים: ייעוץ אסטרטגי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי, ייעוץ כלכלי, תמחור ועוד. כמו כן, ייעוץ עסקי לעסקים הוא תהליך שמהותו לסייע לשפר את הביצועים ולהגדיל את התפוקות. כתבתי עבורכם את המדריך המלא לשירותי ייעוץ עסקי על מנת שתדעו מה השירות שאנו מעניקים בחברה של אייל פז, איך הוא יכול לעזור לכם לשפר את ניהול העסק, נעסוק בפיתוח עסקי וכן נטייב את ההתנהלות הפיננסית. מה זה ייעוץ עסקי? למה צריך ייעוץ עסקי? איך נראים שירותי ייעוץ אצל אייל פז? וגם מה לקוחות מספרים על תהליך הליווי שקיבלו מאייל (צפו בסרטון בסוף העמוד).

מה זה ייעוץ עסקי?

ייעוץ עסקי הוא שירות שנותן ייעוץ ותמיכה לעסקים ולחברות, המסייע להם לקבל החלטות אסטרטגיות. ניתן להגדיר ייעוץ עסקי כשירות המעניק ייעוץ ותמיכה לעסק מכל סדר גודל ומכל סוג: ייעוץ עסקי לעסקים קטנים, ייעוץ כלכלי לעסקים, ייעוץ עסקי לחברות. יועצים עסקיים הם בדרך כלל אנשים מומחים בתחומם ויש להם את הידע והמומחיות הדרושים לפתרון הבעיה שאיתה מתמודד העסק, אלה כוללים: שיווק, כספים, מכירות, תפעול, גבייה, ניהול עסק, גיוס כוח אדם ועוד. יועץ עסקי יספק בדרך כלל את השירותים הבאים ללקוחותיו:

אבחון עסקי להערכת מצבו הנוכחי של העסק

ניתוחים של העסק מאבחנים את המצב הנוכחי שלו. אבחון הוא תהליך שבו מזהים בעיה ומאתרים מהיכן היא נובעת וקובעים אילו היבטים של החברה זקוקים לשיפור.

בניית תכנית עסקית

תכנית עסקית מתארת את המטרות, היעדים והאסטרטגיות של החברה. היא לא מיועדת רק לסטארט-אפים, אלא כל עסק יכול להפיק תועלת ממנה. זה עוזר לתכנן מראש, לחשוב על הסיכונים ולהשיג את המטרות ביעילות.

תכנית עבודה ליישום ההמלצות

תכנית העבודה צריכה להיבנות תוך הבנה ברורה של תכנית הפעולה המתאימה ביותר לעסק. יש לתרגם את ההמלצות למשימות הניתנות ליישום, להגדיר ציר זמן לכל משימה, עם מועדים ואבני דרך. כמו כן, תכנית היישום מגדירה את הקצאת האחריות, זיהוי משאבים, מעקב אחר ההתקדמות ודיווח על תוצאות.

למה צריך ייעוץ עסקי?

ייעוץ עסקי יכול לעזור לכם להצמיח את העסק ולהפוך אותו לרווחי יותר. כמה מהיתרונות של קבלת ייעוץ עסקי הם:

  1. מתן עצות כיצד לשפר ניהול עסק ואת התהליכים או המוצרים של החברה שלכם.
  2. איתור פתרונות שיעזרו למצוא דרכים לצמצם הוצאות ולהגדיל הכנסות.
  3. מתן ייעוץ שיווקי ובניית תכנית שיווקית שתעזור להשיג יותר לקוחות.
  4. מתן ייעוץ למניעת סיכונים ועצות כיצד להימנע ממלכודות שמסכנות את העסק.
  5. גיבוש אסטרטגיה עסקית ובידול לעסק כדי שיוכל לחדור לשוק היעד ולהיות שונה מהמתחרים.
  6. ייעוץ פיננסי לניהול כלכלי של העסק, כולל פתרונות מימון, גיוס אשראי והלוואות עסקיות.

מה כוללים שירותי ייעוץ עסקי?

כאמור, ייעוץ עסקי הוא היבט חשוב ביותר בכל עסק קטן כגדול. נאמר שייעוץ הוא הדבר החשוב ביותר שאתם יכולים לעשות כדי להצמיח את העסק שלכם. הייעוץ עוזר בטווח הקצר וגם בטווח הארוך, על מנת להימנע מטעויות יקרות. יועצים עסקיים מוודאים שלקוחותיהם נמצאים במסלול הנכון, ומספקים להם ייעוץ, פתרונות ומידע הכרחי פיננסי.

פיתוח עסקי

פיתוח עסקי הוא תהליך של בנייה, שמירה והרחבת קשרים עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים. על היועץ לפיתוח עסקי מוטלת האחריות לזהות הזדמנויות עסקיות חדשות, להוביל מאמצי מכירות להמרת לידים ללקוחות משלמים, וליצור קשרים עם לקוחות חדשים.

מודל עסקי

מודל עסקי הוא אוסף של פעילויות, אסטרטגיות ותהליכים למתן ערך ללקוחות ולהרוויח כסף בתהליך. המודל העסקי הוא חלק חשוב מהאסטרטגיה של החברה. זו לא רק תכנית להרוויח כסף, אלא גם תכנית למתן מענה לצרכי הלקוחות. מודל עסקי הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר בעסק. נאמר שזה הדבר היחיד שמבדיל בין עסק אחד למשנהו.

ייעוץ אסטרטגי

ייעוץ מסוג זה מתמקד במטרות ויעדים ארוכי הטווח של החברה. זה עוזר לעסקים לפתח חזון לעתיד ולמצוא פתרונות לבעיות ארוכות טווח.

ייעוץ תפעולי

מתמקד בתפעול השוטף, כמו איך לשפר את היעילות או להפחית את הבזבוז בעסק. ייעול תהליכים ושיפור תפעול העסק בהיבט הניהולי ובתהליכים העסקיים מול לקוחות וספקים.

ייעוץ פיננסי

מתמקד בנושאים פיננסיים, תזרים מזומנים, כיצד להפחית הוצאות, לשפר רווחיות ולאתר הזדמנויות השקעה. הייעוץ מתבצע על ידי איש מקצוע מומחה לתחום.

תהליך הייעוץ מורכב ממספר שלבים

  1. השלב הראשון הוא איסוף מידע על החברה, באמצעות ניתוח דוחות כספיים.
  2. השלב השני הוא בניית אסטרטגיה להשגת יעדים, על מנת להגדיל רווחים ולהפחית עלויות.
  3. השלב השלישי כולל יישום אסטרטגיה זו, הכוללת בדרך כלל שיפורים בשיווק, ניהול עסק, פרודוקטיביות ויעילות.
  4. השלב הרביעי הוא מכירות, נושא מרכזי שעומד בפני עסקים רבים, איך להגדיל את המכירות של העסק.
  5. השלב החמישי הוא ניהול פיננסי, שיפור ההתנהלות הפיננסית והכלכלית של העסק וגיוס אשראי. אייל פז הוא יועץ פיננסי בעל ניסיון בנקאי, הבנה וקשרים במערכת הבנקאית. 

איפה מתבצע הייעוץ העסקי?

הייעוץ העסקי מתבצע במקומות שונים. זה יכול להתבצע במשרד, במשרד של לקוח, או אפילו מרחוק. ייעוץ עסקי יכול להתבצע בבית בלמידה עצמית או על ידי יועץ חיצוני. ניתן לעשות זאת באופן אישי, בטלפון או בזום. אנו מעניקים שירותי ייעוץ עסקי לפי שלוש מדרגות תמחור:

  1. ייעוץ עסקי באמצעות פגישה פיזית – קובעים פגישת ייעוץ ואני מגיע אליכם אישית לעסק ונפגש עם בעל העסק.
  2. ייעוץ עסקי בפגישת זום – קובעים שעה בלו”ז, שולחים זימון עם קישור לזום ונפגשים אונליין, פנים מול פנים. אני יכול לומר בוודאות ששיחות הזום יעילות לא פחות מפגישות פרונטליות והן אף מצוינות במקרה שצריך פגישת ייעוץ לסוגיה ספציפית שרוצים לקבל לגביה ייעוץ לעסק.
  3. ייעוץ עסקי באמצעות שיחת ייעוץ טלפונית – שיחה בטלפון היא דרך פופולרית לביצוע ייעוץ עסקי מכיוון שהיא נוחה ולא יקרה יחסית.

כמה עולה ייעוץ עסקי?

מחיר של ייעוץ עסקי יכול להיות יקר במחיר מוזל או בחינם, תלוי לאיזה גוף אתם פונים. הדרך הפופולרית ביותר לקבל ייעוץ עסקי היא באמצעות תעריף לפי שעת ייעוץ. כמה עולה שעת ייעוץ עסקי? אצלנו בחברה שעת ייעוץ נעה במחירים שבין 500-1,750 ש”ח לשעה. העלות תלויה בגורמים רבים, כגון:

  1. סוג הייעוץ (אסטרטגי, תפעולי, פיננסי).
  2. היקף הפעילות.
  3. מיקום העסק והלקוח.
  4. משך הפרויקט: פגישת ייעוץ אחת או תהליך ליווי עסקי.
  5. סוג העסק או החברה: עסק משפחתי, חברה או עסק קטן.

ייעוץ עסקי – סיכום והמלצות

ייעוץ עסקי הוא שירות המסייע לעסקים קטנים לצמוח ולהתרחב באמצעות ייעוץ והכוונה של מומחה לעסקים ולפיננסים. זהו גם תהליך שבו היועץ עוזר לבעל העסק לפתח ולקדם את העסק שלו, על מנת להגדיל את סיכויי הצלחתו. חשוב לציין שייעוץ עסקי הוא גורם חשוב בעסק שלכם, אז אל תקלו ראש. ישנם יתרונות רבים של ייעוץ עסקי, זה עוזר להבין מה צריך לעשות כדי להצמיח את העסק ולקבל את ההחלטות הנכונות. כמו כן, ייעוץ עסקי עוזר להבין מהן הפעולות שצריך לעשות כדי להרחיב את החברה ולהישאר תחרותי. בשוק של היום, חיוני שיהיו לכם אנשי מקצוע העובדים בצוות ומניעים יחד את העסק. יועץ עסקי הוא אחד מהם ויש עדיפות ליועץ עסקי שהוא גם יועץ פיננסי.

איך בוחרים ייעוץ עסקי?

הנקודה הראשונה היא שחשוב למצוא יועץ שאתם חושבים שהוא הכי יכול לעזור לכם, יועץ שאתם סומכים עליו. הנקודה השנייה היא שחשוב למצוא יועץ עסקי בעל ניסיון שטח בתחום הייעוץ העסקי. השוק מוצף כיום ביועצים עסקיים שרק סיימו קורס, אבל אין להם ניסיון שטח רב בליווי עסקים. והנקודה השלישית היא בדקו האם עומד לפניכם יועץ עסקי מומלץ, מה אומרים עליו לקוחות שעבדו איתו, מה לקוחות עבר מספרים עליו. לפי זה תבחרו את הייעוץ שהכי מתאים לכם. ודבר אחרון לסיום, אם כבר לקחתם ייעוץ עסקי בעבר והתאכזבתם, זכרו שלא כל היועצים אותו הדבר, כשם שלא התחתנתם עם כל בני הזוג שאיתם יצאתם לדייט 😉 מומלץ לתת עוד הזדמנות, מאשר להמשיך לדרוך במקום ולסכן את העסק ואת הפרנסה שלכם.

לקביעת פגישת ייעוץ עסקי, חייגו אלינו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.