תפקידו של מנהל הפיתוח העסקי וחשיבותו

מנהל פיתוח עסקי זהו תפקיד מפתח בכל חברה, הוא בעל אחריות רבה על צמיחת העסק, התפתחותו וכתוצאה מכך, הגדלת הרווחיות בתחומים שונים. מה זה פיתוח עסקי? מה תפקידו של מנהל הפיתוח העסקי? ומהי חשיבותו לעסק או לחברה שאתם מנהלים?

יסודות הפיתוח העסקי? 

פעילויות פיתוח עסקי משתרעות על פני מחלקות שונות, כולל מכירות, שיווק, ניהול פרויקטים, ניהול מוצרים וניהול ספקים. מעורבים בכך גם נטוורקינג, משא ומתן, שותפויות וחיסכון בעלויות. כל המחלקות והפעילויות השונות הללו מונעות על ידי מנהל הפיתוח העסקי. למשל, אם לעסק יש מוצר או שירות שמצליחים באזור אחד או בשוק מסוים, צוות הפיתוח העסקי מעריך פוטנציאל הרחבה נוסף ומבצע הערכות ותחזיות לחדירה לשווקים נוספים.

מה תפקידו של מנהל הפיתוח העסקי? 

מנהל הפיתוח העסקי מתמקד בזיהוי הזדמנויות עסקיות ודואג להביא אותן לידי מימוש, לאחר שבדק היתכנות. תפקידו להוות מנוע צמיחה, זיהוי ביקושים ולהגדיל את המכירות באמצעות הגעה לשווקים חדשים וללקוחות נוספים. מנהל הפיתוח העסקי צריך להיות בעלת תכונות של יזם, צריך להיות לו מעוף מחשבתי וחשיבה יצירתית. עליו להיות מספיק מוכשר כדי ליזום מהלכים עסקיים שיקפצו את החברה בכמה רמות מבחינה עסקית ותפעולית. כאמור, פיתוח עסקי נוגע לתחומים שונים בתוך כל חברה.

תפקידו של מנהל הפיתוח העסקי וחשיבותו
תפקידו של מנהל הפיתוח העסקי וחשיבותו

קראו עוד על פיתוח עסקי:

מה תפקידו של מנהל הפיתוח העסקי בהגדלת המכירות? 

בעוד שאנשי מכירות מתמקדים בשוק מסוים או בקבוצת לקוחות מסוימת, מנהל הפיתוח העסקי מעריך את השווקים ביעדים שונים בארץ ובעולם.

באחריותו לזהות ערוצי מכירות חדשים שניתן למכור דרכם ולזהות הזדמנויות עסקיות להגדלת המכירות.  מנהלך הפיתוח העסקי יכול לדוגמה לחזות כי ניתן להגדיל את המכירות בשווי מסוים תוך 3 שנים, הפלח שוק מסוים. עם יעדים מוגדרים כמו אלו, מחלקת המכירות מכוונת את בסיס הלקוחות בשוק החדש באמצעות התאמת אסטרטגיות המכירה.

מה תפקידו של מנהל הפיתוח העסקי בפיתוח השיווק?

לשיווק תפקיד משלים בהשגת יעדי המכירות. שיווק כולל קידום ופרסום שמטרתם גיוס לקוחות לעסק ובשלב שלאחר מכן, מכירה מוצלחת של מוצרים ללקוחות. יוזמות פיתוח עסקי עשויות להקצות תקציב שיווקי משוער. תקציבים גבוהים יותר מאפשרים אסטרטגיות שיווק משמעותית יותר כמו שיחות טלפון, ביקורים אישיים והפצה מדגמית בחינם.

זה בדיוק תפקידו של מנהל הפיתוח העסקי, לזהות תחומים וליצור ביקוש בקרב קהל מטרה מסוים. תפקידו מתמקד בניתוח שיווקי שיוביל לחדשנות וצמיחה.

לדוגמה: פיתוח מוצרים חדשים, חדירה לשווקים חדשים, זיהוי שותפים חשובים ביצירת אסטרטגיות ופעילויות חדשות שיקדמו את העסק, גיבוש הצעות בעלות ערך גבוה למוצר או לשירות טוב יותר.

יוזמות, אסטרטגיות או שותפויות 

מנהל הפיתוח העסקי צריך להיות יזם בנשמתו. עליו ליזום את המהלכים ולחתור להגדלת רווחי החברה באמצעות דרכים שונות ומגוונות.

למשל, כדי להיכנס לשוק חדש, האם יהיה כדאי להתחיל כחברה בודדה או שיהיה הגיוני יותר ליצור ברית אסטרטגית או שותפות עם חברות מקומיות שכבר פועלות באזור? בסיוע צוותים משפטיים ופיננסים, צוות הפיתוח העסקי שוקל את כל היתרונות והחסרונות של האפשרויות הזמינות ובוחר את המתאימה ביותר לעסק.

ניהול משא ומתן כמכפיל כוח בתהליכי פיתוח עסקי 

כאמור, מנהל הפיתוח העסקי נדרש למיומנויות גבוהות גם בניהול משא ומתן, כחלק מההתקדמות האסטרטגית. יכולת זו משמעותית, חשובה והכרחית כאשר מדובר במהלכים משמעותיים.

לדוגמה, ייתכן שיהיה צורך במיומנויות משא ומתן עם צדדים שלישיים, כגון: ספקים, סוכנויות, קולגות, רשויות ממשלתיות ורגולטורים. כל היוזמות הללו, הן חלק מהיכולות שכדאי שיהיו כאשר מנהלים פיתוח עסקי.

בחינת עלויות כחלק מהפיתוח העסקי

פיתוח עסקי נועד כדי להגדיל את המכירות, פיתוח מוצרים ושירותים נוספים ואת ההגעה לשווקים חדשים. יחד עם זאת, יש צורך גם בהחלטות אסטרטגיות לשיפור השורה התחתונה, הכוללת הערכת עלויות.

כך למשל, במקום הוצאות קבועות, ההנהלה יכולה ליישם יוזמות דומות, לחיסכון בעלויות על ידי מיקור חוץ, כגון: חיוב, חשבונאות, כספים, פעולות טכנולוגיות ושירות לקוחות. שותפויות אסטרטגיות הדרושות ליוזמות אלה הן חלק מהפיתוח העסקי ומהלכי ההתייעלות והפיתוח של העסק.

מה החשיבות של פיתוח עסקי?

פיתוח עסקי הוא חשוב וקריטי לצורך התפתחות וצמיחה של כל חברה במשק. ליווי ייעוץ ופיתוח עסקי יכולים לסייע בהגדלת הרווחיות, קהל הלקוחות ושיפור הפעילות האסטרטגית של החברה.

חברת "אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי" מציעה שירותי ייעוץ עסקי ממוקד בפיתוח עסקי לעסקים ולחברות. הניסיון הרב שלנו יתרום משמעותית להתנהלות של כל חברה וייתן פרספקטיבה מקצועית ומיומנת לתהליך השיפור והייעול של החברה או העסק שלכם.

לקביעת פגישה בנושא פיתוח עסקי, חייגו אלינו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

אייל פז |

אייל פז, יועץ עסקי בכיר, יועץ פיננסי והבעלים של חברת "אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי".
בעל ניסיון שטח עשיר (25 שנה) בתחום העסקי. משתף מידע מקצועי בנושאים של ייעוץ עסקי, כלכלי ופיננסי.
ממקימי היחידה לייעוץ פנסיוני ומנהל מחוז באחד הבנקים המובילים במדינה.
בוגר תואר ראשון במדעי החברה, אונ’ בר-אילן. לימודי כלכלה וניהול לתואר B.A. האוניברסיטה הפתוחה.
יועץ פנסיוני, המכללה לביטוח. בוגר קורס דירקטורים.
קורסים מקצועיים: תקשורת הישגית .C.F.A, אימון לטרנספורמציה ארגונית COACHING, סופרוויזר – בהצטיינות יתרה, תקשורת אישית, ניהול והנעת אנשי מכירות.
אייל ליווה בהצלחה מאות בעלי עסקים בארץ ובחו"ל.

טלפון ליצירת קשר מהיר: 077-803-8417
מייל: office@epconsulting.info