לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו

יועץ עסקי מחיר

ייעוץ עסקי הוא כלי חשוב לפיתוח העסק, מטרתו היא לעזור לבעל העסק לשפר את ניהול העסק ולהעניק לו שליטה מלאה בכל מחיר. על כן, חשוב לבחור מחיר יועץ עסקי שיתאים לשני הצדדים. 

חלקכם יבצע סקר שוק לפני בחירת היועץ העסקי שילווה אתכם בתהליך, עשו לעצמכם טובה והימנעו מהמוצר הזול ביותר, כי אתם יודעים: הכסף לא משקר ובדרך כלל מה שביוקר הוא גם איכותי. כמו כן, יש מגוון סוגים של יועצים עסקיים, המחיר מותאם לניסיון שיש ליועץ, לכמות ההשקעה שלו, לסוג הייעוץ ולגודל העסק שלכם. 

"If I do a job in 30 minutes it’s because I spent 10 years learning how to do that in 30 minutes. You owe me for the years, not the minutes." (Davy Greenberg)

דיוי גרינברג הגדיר את זה הכי טוב: "אם אני עושה עבודה תוך 30 דקות, זה בגלל שביליתי 10 שנים בללמוד איך לעשות את זה תוך 30 דקות. אתה חייב לי על השנים, לא על הדקות."

רוצים לדעת מה המחיר של היועץ שמתאים לכם? תמשיכו לקרוא

מה מחיר פגישת ייעוץ עסקי לעסק קטן?

פגישת ייעוץ עסקי קלאסית לעסק קטן עולה היום בשוק בין 200 ל- 1,500 ₪ לשעה (אצל יועץ עסקי עצמאי בתחילת דרכו, אפשר למצוא גם ב-150 ₪ ובמעו"ף ניתן למצוא גם במחירים נמוכים מזה).
אופי הפגישה משפיע מאוד על העלות – המחירים הללו הם הנפוצים בשוק

1. פגישה לייעוץ פיננסי, עולה בין 400 ל- 700 ₪ לשעה.
2. פגישה לייעוץ שיווקי, עולה בין 150 ל- 350 ₪ לשעה.
3. פגישה לייעוץ בנושא תדמית ויחסי ציבור עולה בין 300 ל- 500 ₪ לשעה.
4. פגישת אימון עסקי אצל יועץ עסקי מתחיל, עולה בין 150 ל- 300 ₪ לשעה.
5. פגישת ייעוץ אצל יועץ עסקי מנוסה ומיומן, עולה בין 1,500 ל-2,500 ₪ לשעה, תלוי בהיקף העבודה ובאופי העסק.

ניתן לראות שסוג השירות ורמת המיומנות של היועץ העסקי משפיעה ישירות על המחיר.

לעתים השירות המבוקש מצריך עבודה לפי פרויקט. במידה והפרויקט נמשך לאורך זמן, אז התמחור לא נעשה לפי מספר שעות העבודה, אלא לפי מורכבות הפרויקט. למשל: בניית תוכנית עסקית לעסק קטן עולה בין 5,000 ל- 8,000 ₪.

ניתן לראות כי גורמים רבים משפיעים על המחיר, בדקו מה אופי השירות שאתם צריכים לפני שתסכימו על מחיר עם היועץ העסקי שבחרתם.

יועץ עסקי מחיר - כמה עולה ייעוץ עסקי

יועץ עסקי מחיר – בנק שעות או ריטיינר?

בשביל להבין את המושגים: ריטיינר הוא כמו מנוי לבריכת שחייה – הוא מקנה שעות בלתי מוגבלות. לעומתו, בנק שעות הוא כמו כרטיסייה לבריכת שחייה – לא מדובר בכניסה בלתי מוגבלת, אלא בכמות שעות שהוגדרו מראש. מנוי או כרטיסייה לבריכה משתלמות לבעל העסק, כיוון שהוא מקבל הנחת כמות, על כך הוא משלם מחיר מוזל, כי קנה הרבה כניסות מראש.

אז איך זה בעולם הייעוץ העסקי? אם בעסק מסוים נדרש להשקיע שעות רבות של עבודה, אז היועץ העסקי יכול להציע לו בנק שעות או ריטיינר. ריטיינר מיועד ללקוח שידוע מראש שצריך להקדיש לו שעות רבות. בנק שעות מיועד ללקוח שדורש כמות שעות מסוימת (אך לא מספיק בשביל לרכוש ריטיינר), שניתנת למדידה מראש.

במצב זה, היועץ העסקי מרוויח כי קיבל לקוחות קבועים, אך עליו להיזהר מפניות רבות מצד בעל העסק. לקוח עם ריטיינר, לעומת זאת, יכול לפנות ליועץ העסקי בתדירות גבוהה יותר.

בכדי ששני הצדדים יחושו בנוח, יש לקבוע מראש זמנים מתאימים לעבודה שבהם אין הגבלה – כלומר, מנוי לזמנים מסוימים.

אם אתם יודעים שיש הרבה עבודה על העסק שלכם ותצטרכו ליווי עסקי שוטף, כדאי לכם לעשות ריטיינר או בנק שעות. בנק שעות עדיף במקרים שלא ידוע לכם בדיוק כמה זמן תצטרכו אבל ידוע לכם שזה יהיה הרבה – אם זהו מצבכם אל תסתכנו ברכישת ריטיינר, תרכשו בנק שעות ואולי תמירו אותו לריטיינר בהמשך.

כמה עולה פגישת ייעוץ עסקי לעסק בינוני?

פגישת ייעוץ עסקי קלאסית אצל יועץ עסקי שאינו עצמאי עולה בין 400 ל- 700 ₪. אצל יועץ עסקי עצמאי תוכלו למצוא גם ב- 200 ₪. כפי שניתן לראות, יש יועצים עצמאיים שלוקחים פחות כסף מיועצים שכירים. כמו בעסק קטן, המחירים משתנים לפי היקף השעות וסוג השירות.

מה לגבי יועצים עסקיים שנותנים שעת ייעוץ ראשונה חינם?

כמובן שמדובר גם בכלי שיווקי – כאשר לקוח רואה משהו בחינם הוא נמשך אליו מיד. אך יש סיבות נוספות לכך – ייעוץ עסקי דורש הבנה של צורכי העסק. לעיתים היועץ יכול להחליט שהוא לא יכול להעניק לו שירות מיטבי כי זה לא בדיוק תחום ההתמחות שלו.

ישנם יועצים עסקיים שנוהגים לבקש תשלום החל מהפגישה הראשונה, כדי להוכיח את מחויבותו של בעל העסק לתהליך הליווי העסקי.

אני מציע ללקוחות שלי פגישת היכרות טלפונית בת 20 דקות שבה אנו בודקים באיזה עסק מדובר, מה האתגר שעמו מתמודד בעל העסק ומה הפוטנציאל העסקי. במידה וישנה התאמה, ממשיכים לשלב הבא: פגישת ייעוץ אחד על אחד בה כבר מתחילים לעבוד על אבחון עמוק של העסק ועל ניתוח הנתונים הפיננסיים.

האם לבחור את היועץ העסקי לפי המחיר?

יש המון סוגים של בעלי עסקים, חלקם בוחרים את היועץ העסקי לפי רגישות למחיר, חלקם מתרשמים האם היועץ הוא יועץ עסקי מומלץ וחלקם מתחברים למסר העסקי.

בכל מקרה, כדאי שבעל עסק שרוצה לקדם את העסק שלו ברצינות ובמקצועיות לא יקבל החלטות דרך החור של הגרוש. אלא, יבין שבחירת יועץ עסקי היא אחת הבחירות הכי חשובות לעסק.

יועץ עסקי מקצועי יחזיר את ההשקעה בשירותיו פי כמה וכמה, אם תבחרו ביועץ הנכון. אם לקחתם יועץ עסקי זול, התמורה תהיה בהתאם. מגיעים אלי הרבה בעלי עסקים שכבר נכוו מיועצים עסקיים שהציעו את שירותיהם במחיר זול והם בעיקר בזבזו את הזמן ואת הכסף.

האם כדאי לבחור יועץ פיננסי או שיווקי?

מעל 90% מהבעיות בעסק הן בעלות אופי פיננסי וניהולי ולכן ברוב המקרים כדאי לבחור ביועץ פיננסי. הבחירה ביועץ שיווקי מתאימה רק במקרים נקודתיים. הכי טוב זה לבחור יועץ עסקי שמתמחה בשניהם. 

יועץ עסקי מקצועי הוא בעל השכלה פיננסית וכדאי גם שיהיה לו רקע בנקאי. חשוב ביותר שיהיה לו ניסיון עסקי ופיננסי עם מאות עסקים ושהפעולות שיבצע תהיינה מדויקות לא פחות מניתוח לייזר.

מה מודל התמחור של ליווי עסקי?

בתהליך של ליווי עסקי, היועץ העסקי מלווה אותך יד ביד. ליווי עסקי פירושו השגחה מתמדת של היועץ העסקי על התנהלות מתמדת. כלומר, העזרה היא שוטפת ומגובה בהכוונה מקצועית רבה בתחילת התהליך.

כמובן שהתמחור של הליווי העסקי יעשה בצורה שונה כי הוא דורש יותר שעות ויותר תשומת לב. ליווי עסקי מחושב לפי מספר שעות קבוע מראש לכל חודש, ייעוץ עסקי יכול להיות מתומחר כך גם כן, אך לרוב הוא יתומחר לפי שעה או לפי פרויקט.

יועץ עסקי מחיר – סיכום

ישנם הרבה יועצים טובים, אך לכל אחד מומחיות משלו, בחרו את היועץ שהמומחיות שלו תואמת לצורך שלכם. אייל פז הוא יועץ עסקי וותיק ומיומן, מומחה לסוגי עסקים שונים ומגוונים. אם אתם מחפשים איכות, רק עם אייל פז! שווה לבוא לפגישת ייעוץ.

קראו עוד על יועץ עסקי: 

יועץ עסקי מחיר – שאלות ותשובות

ראשית, עליכם לתת אמון ביועץ העסקי שאיתו אתם רוצים לעשות את תהליך הייעוץ העסקי. כלל אצבע, כדאי לבדוק מה לקוחות אומרים ומהי כמות ההמלצות שיש עליו.

אם בחרת יועץ עסקי מקצוען בעל ניסיון שטח בליווי מאות עסקים, נראה שתקבל תמורה של עשרות אלפי שקלים מהשינויים שיבוצעו בעסק שלך: צמצום הוצאות והגדלת ההכנסות באמצעות: הקטנת ההוצאות הקבועות והחלפתן בהוצאות משתנות, הקטנת ריביות ועמלות, ייעול תהליכי עבודה, השקעה בערוצי שיווק אפקטיביים שמניבים לקוחות משלמים ועוד.

במידה והיועץ העסקי שבחרתם לעצמכם מיומן כנדרש, תהליכי הליווי העסקי מתרחשים מהר מאד ותוך תקופת זמן קצרה, כבר תוכלו לראות שינויי בשורת התקציב ובהפחתת נתח נכבד משורת ההוצאות. בדרך כלל תהליך כזה לוקח כ-3 חודשים עד שנה, תלוי במורכבות העסק ובגודלו.

תחומי העיסוק שלנו

מהן 12 הפעולות שהמנהלים המצליחים בעולם עושים כדי להיות יעילים יותר? (סדרת סרטונים – בחינם לנרשמים עכשיו) 

תודה על הרשמתך, הסרטון הראשון בדרך לתיבת המייל שלך. ב-12 הימים הקרובים (למעט שבתות וחגים), אשלח אליך בכל יום סרטון.
הדברים החמים באמת עולים קודם לרשתות החברתיות
ייעוץ עסקי לפי תחום

מהן 12 הפעולות שהמנהלים המצליחים בעולם עושים כדי להיות יעילים יותר? (סדרת סרטונים – בחינם לנרשמים עכשיו) 

תודה על הרשמתך, הסרטון הראשון בדרך לתיבת המייל שלך. ב-12 הימים הקרובים (למעט שבתות וחגים), אשלח אליך בכל יום סרטון.
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 246 ביקורות
js_loader
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 246 ביקורות
×
js_loader
גלילה לראש העמוד