חמישה צעדים הכרחיים לפני פתיחת עסק קטן

חשוב שתהיה תוכנית לפני פתיחת עסק קטן, לכן במאמר זה אפרט את חמשת הדברים החיוניים לפני פתיחת עסק קטן. השלב הראשון הוא לזהות את סוג העסק שאתם רוצים להקים ומהם השירותים או המוצרים שאתם מתכננים להציע. השלב השני הוא לקבוע את היעדים הפיננסיים, לצורך זאת, יש לבנות תוכנית עסקית שמרכזת את כלל התחומים של העסק, כולל כמה כסף צריך עבור פתיחת העסק. השלב השלישי הוא הקשה ביותר, וזה להבין כמה זמן ייקח לעסק להפוך לרווחי, וכמה זמן ייקח להרוויח מספיק כסף מהעסק. השלב הרביעי, בררו אילו רישיונות או היתרים נדרשים, על מנת שהעסק הקטן שלכם יפעל כחוק. לבסוף, החליטו על שם לעסק, מיתוג ותוכנית שיווקית. מהם השלבים לפני פתיחת עסק קטן? ועל מה כדאי לתת את הדגש? אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי, מסביר הכל המאמר שלפניכם.

מהם השלבים לפני פתיחת עסק קטן?

לקוחות רבים פונים אלי ומבקשים את עזרתי, לפני שהם פותחים עסק קטן. הם פשוט רוצים להימנע מטעויות ולעשות את זה כמה שיותר מחושב ומתוכנן. כאמור, לפני שאתם פותחים עסק קטן משלכם, אתם צריכים להקדיש זמן לתכנון. ישנם חמישה שלבים הכרחיים לפני פתיחת עסק קטן שחשובים להצלחתו של כל עסק.

שלב 1: בידול עסקי

למה שיקנו ממני ולא מהמתחרים שלי? בידול עסקי בדרך כלל קשה למצוא. אולם, ברגע שמצאתם את הבידול, אתם כבר מתקדמים בצורה יפה ונכונה. בתור יועץ עסקי בעל ניסיון עשיר בייעוץ שיווקי, אני יכול לספר לכם שמציאת הבידול העסקי הוא בין הדברים המורכבים שנדרשים מאתנו, כבעלי עסקים. אבל, יש דרך לפצח את הבידול וזה מה שאני עושה עם לקוחות, כחלק מפגישות הייעוץ העסקי. כידוע, הבידול נגזר מאסטרטגיה עסקית ולכן לכל עסק חייבים להבנות את האסטרטגיה ואין לדלג על שלב זה.

שלב 2: בניית תוכנית עסקית

תוכנית עסקית היא מסמך המתאר את המטרות של החברה. התוכנית העסקית כוללת את המוצרים והשירותים שהעסק שלכם עתיד להציע, כמה כסף הוא צריך כדי להתחיל, מה התוכניות לעתיד וכיצד הוא עתיד להרוויח כסף. התוכנית העסקית עוזרת להראות לבנק / למקורות שמהם מגייסים אשראי / למשקיעים / לבעלי עניין אחרים עד כמה העסק רציני וריאלי, לגבי מטרותיו. בניית תוכנית עסקית, גם עוזרת בתהליכי קבלת החלטות מכיוון שהיא מספקת מידע קונקרטי על תחום פעילותו של העסק. לכן, זהו מסמך חיוני ליזמים, סטארט-אפים ועסקים קטנים. תוכנית עסקית כוללת את הדברים הבאים: חזון, משימה, מטרות, יעדים, אסטרטגיות, תוכנית שיווקית ותחזיות פיננסיות.

שלב 3: תוכנית שיווקית

כתיבת תוכנית שיווקית היא חלק מהתוכנית העסקית. מטרתה לפרט על פני כל השנה, בחתך שבועי ממש, מהן הפעולות השיווקיות שאתם מתכוונים לבצע, לכמה לקוחות תגיעו לפי הצפי? כמה מכירות זה ייצר? ומה העלות של התוכנית השיווקית לתקופת זמן של שנה? אתם צריכים להיות מוכנים מראש להשקיע בשיווק העסק כי בלי לקוחות משלמים, אין עסק. כמו כן, יש לייצר מנגנון בקרה אחר הביצוע ולבדוק מאיזה ערוץ שיווקי, היחס של עלות תועלת הוא הגבוה ביותר (ROI).

שלב 4: מקורות מימון וגיוס אשראי

לאחר שבנינו תוכנית עסקית וגם תוכנית שיווקית וניתחנו את התחזית הפיננסית, עלינו לעסוק בגיוס אשראי. אני מניח שלרוב בעלי העסקים אין את ההון העצמי במלואו בכדי להשקיע בכל מה שצריך כדי להקים את העסק ולכן, יש לעסוק בגיוס אשראי באמצעות הלוואות עסקיות. מימון שצריך כדי לפתוח עסק חדש הוא משמעותי ולכן יש לגייס אשראי מגופים בנקאיים וחוץ בנקיים, כל מקרה לגופו. בנוסף, יש “לצבוע” כל הון עבור איזו משימה הוא הולך לממן את העסק. אחרת, התקציב שגויס בהלוואה, פשוט “נבלע” בתוך מכלול המשימות ואז לא מגיע לייעודו ובכך בעלי עסקים טועים הרבה פעמים. אני כאן כדי לעזור לכם להימנע מהשגיאות שעושים בעלי עסקים שלא קיבלו ייעוץ עסקי.

שלב 5: קחו יועץ עסקי שילווה את פתיחת העסק

חברים, אל תנסו להתמודד עם פתיחת עסק קטן לבדכם. קחו יועץ עסקי שאתם סומכים עליו, בכדי שיוביל אתכם בתהליך. תאמינו לי שהוא יעלה לכם פחות מאשר השגיאות שאתם אולי צפויים לעשות מתוך חוסר ידע וחוסר ניסיון.

רוצים לפתוח עסק קטן? אייל פז ילווה אתכם בתהליך

אם אתם רוצים לפתוח עסק קטן, אל תוותרו על ייעוץ עסקי לעסקים קטנים. פעלו לפי השלבים שפרטתי במאמר ובנוסף, חקרו את הרעיון שלכם, גלו מה יהיה מבנה העסק, תכננו וצרו תקציב התחלתי למימון העסק, התחילו לחסוך כסף ולבנות תחזית פיננסית. כמו כן, חשבו על מקום עבור העסק שלכם, מקום שיש בו תעבורת לקוחות גבוהה. אני סומך עליכם שתקבלו את ההחלטות הנכונות, עבורכם ועבור העסק שלכם.

לקביעת פגישה בנושא ייעוץ עסקי לעסקים קטנים, חייגו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.