כיצד לפתוח עסק חדש ללא ניסיון?

אם אתם חושבים לפתוח עסק משלכם, אבל אין לכם את הניסיון ואת הכספים, המאמר הזה בשבילכם. נראה לכם איך לפתוח עסק חדש, ללא ניסיון ובמינימום סיכון. פתיחת עסק חדש היא דרך מצוינת לקבל החלטות משלכם ולהיות בשליטה על החיים העסקיים והפרנסה שלכם. עם זאת, ללא ניסיון, קשה לדעת אם אתם עושים את הדבר הנכון, במיוחד כשצריך הרבה זמן, כסף ומאמץ כדי להקים עסק חדש. אז אם אתם מחפשים כמה טיפים איך להתחיל, אייל פז משתף אתכם את הידע שלו ואת הדרכים שבהן תוכלו לפתוח עסק חדש ללא כל ניסיון. המשיכו לקרוא

הדרכים לפתוח עסק חדש ללא ניסיון

לא קל להקים עסק ללא ניסיון. הדבר הטוב הוא שישנן דרכים רבות לקבל את הניסיון הדרוש לכם לפני פתיחת עסק חדש. הנה כמה מהדרכים:

  1. תלמדו על הענף ותאספו מודיעין מעסק אחר שממנו ניתן ללמוד על שירות לקוחות וניהול העסק.
  2. תעבדו עבור מישהו אחר, בעסק הקטן שלו לזמן מה, לפני שתתחילו להיות בעלי עסקים בעצמכם.
  3. מצאו יועץ עסקי שהקים חברה מצליחה ובקשו ממנו שילווה אתכם בתהליך.
  4. אל תזוזו מילימטר בלי יועץ פיננסי שייתן לכם הכוונה כלכלית.
  5. אל תצאו לדרך בלי תוכנית עסקית מקצועית ומשכנעת.
  6. גייסו מימון מהבנק או מגופים חוץ בנקאיים כי לעסק בראשית דרכו יש עלויות גבוהות ולא מעט מצבים בלתי מתוכננים (בלת”מים).

מהי הדרך הטובה ביותר ליצור עסק רווחי ללא ניסיון?

ישנן דרכים רבות לפתוח עסק חדש ללא ניסיון, אחת הדרכים היא להקים עסק בעזרת שותף בעל ניסיון בענף שלכם. הדרך השנייה היא להקים עסק מאפס, דבר שניתן לעשות על ידי ביצוע השלבים הבאים:

לחקור את הענף והמתחרים

העסק החדש נכנס לענף שכבר עמוס במתחרים? כדי להצליח, צריך לחקור מי המתחרים ולמצוא דרך לבדל את העסק שלכם מהם. ראשית, כדאי לעשות מחקר על מה שעושים המתחרים העיקריים בענף. כמו כן, אתם יכול להתחיל לברר מה המתחרים שלכם בענף הזה עושים אחרת מכם. אתם צריכים להבין טוב את המתחרים שלכם ואת האסטרטגיות שלהם. על ידי כך, אפשר לגלות מה הם עושים טוב ומה הם לא כל כך טוב אצלם ותוכלו לשפר בעסק החדש שלכם. תוכלו גם להבין מדוע המתחרים שלכם מצליחים או לא. כך תדעו למקם את עצמכם בשוק עם סיכויי הצלחה טובים יותר.

ללמוד על צרכי הלקוחות

כדי לדעת מה הלקוחות צריכים, בעלי עסקים חייבים להיות מסוגלים לזהות את הצרכים שלהם. כי הם צריכים להיות מסוגלים לתת ללקוחות שלהם את הערך שהם מחפשים. הצעד הראשון הוא לגלות מה הלקוחות רוצים. השלב השני הוא לברר למה הם רוצים את זה. השלב השלישי הוא להבין איך הלקוחות רוצים לקבל את המוצר או את השירות? מה המודל העסקי לפיו רצוי לתכנן את האסטרטגיה?

לבצע סקר שוק

איך נבין את הלקוחות שלנו? איך נדע מה הם רוצים וצריכים? ישנן דרכים רבות לקבל מידע זה, אך אחת הדרכים החשובות ביותר היא סקר שוק. סקרים הם דרך מצוינת לקבל מושג די ריאלי על מה הלקוחות רוצים, מכיוון שסקרים מספקים יותר מאשר רק דעה של אדם אחד – זה נותן מאות או אפילו אלפי דעות על אותו נושא!

אל תנסו לפתוח עסק בלי ייעוץ והכוונה

אל תנסו להתמודד עם הדברים לבד, היעזרו ביועץ עסקי מיומן בעל ניסיון שטח עשיר, הוא יוכל לכוון אתכם לפתיחת עסק מצליח. להקים עסק זה לא דבר קל, זה דורש עבודה קשה. אתם אולי תוהים אם יש לכם את מה שנדרש כדי להצליח, אבל בקשת עזרה מיועץ מיומן ומנוסה ייתן לכם את הדחיפה שאתם צריכים. יועץ עסקי יחלוק את שנות הידע שלו כדי לעזור לכם להוציא את הרעיון שלכם לפועל תוך זמן קצר!

**אפילו בפגישת ייעוץ אחת כבר אפשר להימנע משגיאות שרוב בעלי העסקים עושים כאשר הם פותחים עסק משלהם.

לקבל עזרה ולהתייעץ עם קולגות מהתחום

אתם יכולים לבקש עזרה מאנשים שכבר היו בעלי עסקים בתחום שלכם בעבר, ולשאול אותם מה הם היו עושים אחרת אם הייתה להם הזדמנות לעשות זאת שוב. אתם יכולים גם לדבר עם יזמים מצליחים בתחום, ולבדוק מה הם עשו כשהם התחילו את דרכם. אפשר גם לקבל על כך מידע גם מחיפוש בגוגל.

פתיחת עסק ללא ניסיון – סיכום והמלצות

להקים עסק זה לא קל. צריך הרבה זמן וכסף לבנות אותו. אבל יש כמה דרכים להתחיל לחשוב על הקמת העסק, בלי שום ניסיון. הצעד הראשון הוא לגבש רעיון. ממה אתם מתלהבים? מה אתה רוצים למכור? חשוב גם לדעת מה הכישורים שלכם? ומה המשאבים העומדים לרשותכם, כמו כסף וזמן?. ברגע שאתם סגורים על הרעיון, הכישורים והמשאבים שלכם, הגיע הזמן לצעד השני, סיעור מוחות! סיעור מוחות הוא כאשר מישהו מעלה רעיונות לעסק, על-ידי חשיבה על כל הדברים האפשריים שיכולים לקרות בעתיד. אחרי סיעור מוחות מגיע מחקר בו לומדים את השוק עבור המוצר או השירות ורואים מה מתחרים מציעים ומה המחיר. הצעד השלישי הוא להבין איך אתם הולכים להרוויח כסף וכמה אתם צריכים כדי להקים את העסק. השלב האחרון הוא שיווק. במטרה לחפש ולמצוא את הלקוחות הפוטנציאליים. רצוי גם לבצע בדיקה לגבי חוקים ונהלים רגולטוריים, שעשויים להשפיע עליכם. בכל מקרה כדאי להכין תכנית שיווקית כדי להשיג לקוחות חדשים ולהגדיל את המכירות. לאחר הגדרת התקציב וחקר כל הסעיפים הדורשים ביצוע כשמקימים עסק, הגיע הזמן לקחת יועץ עסקי מקצוען ולתת לו להוביל אותך בהצלחה לעבר פתיחת העסק החדש.

לקביעת פגישת ייעוץ עסקי לפתיחת עסק, חייגו אלינו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

מומלץ להיכנס לערוץ היוטיוב שלי ולצפות בסדרת של 12 סרטונים שבהם אנוכי ורו"ח רועי קרטה מציגים את כל המידע הדרוש לפני שפותחים עסק, כדאי לצפות. הפרק גם מופיע בפודקאסט שלי "בואו נעשה עסק" (פרק 5).