איך לצאת מהמינוס בעסק?

מינוס בבנק הוא בין האתגרים המרכזיים שעומדים בפני עסקים, לכן חשוב לדעת איך להתמודד אתו בצורה נכונה. אייל פז ייעוץ פיננסי כאן בשביל לעזור לכם להוציא את העסק מהמינוס. עליות וירידות הן בלתי נמנעות ולהגיע למצב של רווחים גדולים יכול לקחת זמן רב. גם אם אתם מקפידים על ניהול פיננסי, הדברים יכולים להשתבש. ברור לכולם שהעסק לא יוכל להתקיים אם לא ייצר רווחים, לכן על העסק להתנהל פיננסית באופן שונה, להסתכל על ההוצאות שלו ולראות היכן הוא יכול להוזיל עלויות. אייל פז יועץ פיננסי מומחה להוצאת עסקים מהמינוס, הוא יאפשר לך להפוך את החובות לרווחים.

איך יכול להיות שהעסק מרוויח אבל בעל העסק בחובות?

בתהליכי הליווי העסקי שביצעתי עם מאות בעלי עסקים, אחת הבעיות המרכזיות הייתה שהעסק הרוויח, אבל בעל העסק היה בחובות. אם אתם מרגישים שהעסק שלכם באמת יכול להיות רווחי יותר, אבל יש משהו תקוע, משהו לא עובד חלק, אם אתם מרגישים את מחנק האשראי והטלפונים מהבנק הגעתם למאמר הנכון שיסביר לכם איך להוציא את העסק מהמינוס ולעבור לרווחיות. השתמשו בטיפים האלה כדי לכסות את ההוצאות שלכם ולהפוך את תזרים המזומנים שלכם לחיובי.

איך להוציא את העסק מהמינוס
איך להוציא את העסק מהמינוס

איך נוצר מינוס בעסק?

כדי להבין איך לצאת מהמינוס, כדאי להבין מה גרם לעסק שלנו להיכנס למינוס, מה גרם להוצאת יתר של כספים ומהם הגורמים לחובות? לכן לפני שנסביר מהן הפעולות שאפשר לעשות כדי להציל את המצב, כדאי להתחיל מהסיבות לכך ולצורך כך מומלץ להיעזר ביועץ עסקי בעל ניסיון בנקאי. הוא ילמד את הנתונים, יעבור על הדוחות הכלכליים של רואה החשבון, הלוואות, תזרים מזומנים, תמחור ועוד, ויבין את מצבך הפיננסי לעומקו.

טיפים לצאת מהמינוס

לאחר שהבנו היכן הבעיות, אפשר לגשת ולתקן אותן. בהמשך המאמר תקבלו טיפים להוצאת העסק מהמינוס ואיך מבצעים תיקון כלכלי. כמו כן, נבנה עבורך תכנית עסקית שתתמקד בשיפור וייעול תהליכים בעסק, בחינת מודל התמחור, בדיקת ריביות שיש לכם בגין ההלוואות שלקחתם, מסגרת אשראי קיימת ומיפוי העסק מבחינה עסקית ופיננסית. לאורה של התוכנית העסקית תיבנה עבור העסק שלכם תכנית עבודה סדורה שתגדיר את היעדים והמשימות לביצוע על מנת להוציא את העסק שלכם ממצב של מינוס ולהיות מאוזנים כלכלית. להלן מספר דרכים להוציא את העסק מהמינוס:

בדקו את ההלוואות והריביות

כדי להתנהל כלכלית, בדרך כלל עסקים לוקחים הלוואות לצרכים שונים. חלקם מכסים עם ההלוואה את המינוס, חלקם פותחים עסק וחלקם משקיעים במהלכי צמיחה ופיתוח עסקי. אולם, לא כולם מבינים בריביות, בהחזר החודשי שמכביד על התזרים ובתנאי ההלוואה שהבנק נותן. מומלץ מאד לקחת יועץ פיננסי שמבין בנושא ויש לו קשרים עם הבנקים שיעבור על כל ההלוואות שלכם, הריביות ופריסת התשלומים. הוא יוכל להוזיל עבורכם את הריביות, לבצע פריסה מחודשת של תשלומי החזר ההלוואה, אולי לדחות את מועד ההחזר, להגדיל את מסגרת האשראי ועוד.

בדקו אפשרות של גיוס אשראי

נכון שאתם במינוס, אבל הריבית שאתם משלמים לבנק על החריגה מהמסגרת עולה לכם הרבה. כדאי לבחון האם כדאי לכם לגייס אשראי ולקחת הלוואות מהקרן להלוואות בערבות מדינה. כמו כן, כדאי לבדוק האם ישנה כדאיות לקחת הלוואה מגופים חוץ בנקאיים. גיוס אשראי יסייע לכם לקבל קצת אויר לנשימה ולפעול כדי להוציא את העסק מהמינוס.

נהלו תזרים מזומנים באופן קבוע

מרבית העסקים אינם מנהלים את תזרים המזומנים שלהם, לפיכך הם תוצאתיים, אין להם מושג אילו כספים אמורים להיכנס ואילו תשלומים עתידים לצאת. לכן דבר ראשון חייבים לנהל תזרים מזומנים בעסק. זה יספק את תמונת מצב אמת על ההכנסות וההוצאות של העסק.

תזרים מזומנים מודד את כל הסכומים שנכנסים ויוצאים מהעסק שלכם בתקופה מוגדרת. תנודות תואמות בהכנסות ובהוצאות מסמנות תזרים מזומנים בריא. הדרך היחידה להשיג תזרים מזומנים בריא היא על ידי יצירת תחזית תזרים מזומנים ולפעול לפיה. כדי ליצור תחזיות טובות יותר, בדקו את תזרים המזומנים הנוכחי שלכם וצרו לפיו דו"ח תזרים מזומנים.

דו"ח תזרים מזומנים מראה כיצד שינויים במאזן ובהכנסות משפיעים על המזומנים. מומלץ לבצע ניתוח תזרים מזומנים מדי יום. ניתוח זה יכול לעזור להבטיח לעסק שלכם מספיק מזומנים נכנסים כדי להתמודד עם ההתחייבויות של החודש הבא.

תחזיות תזרים המזומנים דומות לתוכניות תקציביות עסקיות רגילות. התחזיות אמורות לאמוד באופן צמוד את כל הכנסות העסק והוצאות התפעול על בסיס חודשי או רבעוני. לאחר ביצוע יעיל, תחזית תזרים המזומנים אמורה לעזור לכם לקבל תמונה טובה יותר של ההון החוזר שלכם מול הציפיות שלכם. חיזוי יכול גם לעזור לכם לבחור פעילויות מימון עתידיות ולבחון באילו הוצאות אתם יכולים לעמוד.

השיגו שליטה בהוצאות

אם אינכם עוקבים באופן פעיל אחר ההוצאות שלכם, אתם עלולים להתקשות לקבל תובנות מלאות על ההוצאות העסקיות. כאשר אתם סוקרים את העלויות היוצאות שלכם באופן יזום, אתם יכולים לשלוט טוב יותר בכספיכם ולמנוע בעיות פיננסיות.

כדי להתחיל בתהליך בדיקה זה, רשמו את כל עלויות התקורה. העריכו את העלויות הנחוצות בהחלט וקבעו אילו תוכלו להחליף בחלופה משתלמת יותר. עשו זאת גם עבור הוצאות התפעול. בצעו את התהליך הזה מדי חודש או כל רבעון כדי להבטיח שהעסק נמצא במצב כלכלי תקין.

הקפידו על שיווק ומכירות

השקיעו בשיווק העסק ובפרסום שלו, זה יגביר את החשיפה ויביא לעסק שלכם עוד לקוחות. במקביל, שפרו את מערכי המכירה שלכם, עשו מהלכים, פעולות והכשרות לעובדים כך שהמכירות יגדלו. לקוחות ומכירות מגדילים את רווחיות העסק בצורה מהירה.

בדקו את מודל התמחור

הרבה עסקים מתמחרים את המוצרים או השירותים שלהם נמוך ולפעמים גם נמוך מדי. תמחור נמוך לא רק שאינו מביא רווחיות, אלא גורם להפסדים. רבות מהבעיות של המינוס נובעות מתמחור שגוי ולא מקצועי. לכן חשוב שיועץ עסקי מקצועי יבנה עבורכם את התמחור, זו פעולה שמתבצעת פעם אחת בצורה מקצועית ומתחשבת בהיבטים פיננסיים ועסקיים רבים. לאחר בניית מודל התמחור תוכלו לעלות מעט או להוזיל מעט, אבל תכירו את התמחור המותאם לעסק שלכם.

צמצמו הוצאות

נסו להפחית את ההוצאות של העסק. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי צמצום המלאי והתקורות: עברו מהוצאות קבועות לכמה שיותר הוצאות משתנות. בדקו האם יש לכם עובדים מיותרים, צמצמו בכוח אדם לא חיוני. בדקו כפל ביטוחי, אם יש ביטוחים שאתם משלמים עליהם כפול, צמצמו אותם. בדקו את הדוחות הכספיים שלכם וחקרו על מה יש לכם את ההוצאות הכי גבוהות, שם תתעמקו. בנוסף, כדאי לנהל רשימה שממפה את הצרכים שלכם לדברים שאתם רוצים וצריכים, על ידי יצירת רשימה המפרידה בין "חובה" לבין "רצון". כמובן, ישנן פעילויות תפעול קבועות רבות שהן חיוניות להישרדות העסק. לכן חשוב לשקול בכובד ראש את ההוצאות שאתם מעוניינים לקצץ בהן. קיצוץ בעלויות יכול לשחרר את העסק ביעילות ממינוס בבנק, אך קיצוץ בעלויות ללא מחשבה יתרה יכול להוביל לפגיעה נוספת.

צרו תקציב חירום בכדי להתמודד עם הוצאות בלתי צפויות

הוצאות תפעול בלתי צפויות יכולות לשנות את מצב הכספים שלכם באופן מיידי. לכן כל כך חשוב לשריין מספיק מזומנים בכדי לכסות עלויות פתאומיות. אם אתם כבר עובדים עם תקציב דל, שקלו לשים בצד תזרים מזומנים מיותר שתוכלו להקצות לתקציב חירום.

לדוגמה, אם יש לכם מנוי חודשי לתוכנה שאינכם משתמשים בה יותר, בטלו אותו. אם אתם משלמים על שירותים יקרים, שקלו לחפש נותני שירות אחרים שמציעים מחירים נמוכים יותר. הרעיון הוא לחסל כל מה שלא נחוץ להצלחה העסקית שלכם כדי שתוכלו לשריין יותר כסף למקרי חירום.

איך לצאת מהמינוס בעסק – סיכום והמלצות

מינוס בבנק זו תופעה נפוצה בדרך לצמיחה ופיתוח עסקי, לא משנה מה גודל החברה שלכם או באיזה תחום אתם עוסקים, אתם יודעים ממקור ראשון עם כמה אתגרים אתם נדרשים להתמודד בדרך להצלחה. כל עוד אתם מזדרזים לזהות ולתקן את חוסר האיזון בתזרים המזומנים שלכם, המינוס לא צריך להיות סיבה לדאגה.

מאמר זה מספק תובנות ודרך טובה להצליח לצאת מהמינוס ולמנוע את ההגעה למצב של מינוס בעתיד. אם אתם זקוקים לתמיכה מקצועית בנושא, אייל פז ייעוץ עסקי מספק שירותי ייעוץ פיננסי שמסייעים בדיוק באתגרים אלו. גלו דרכים חדשות לנהל את העסק שלכם עם פחות הוצאות על ידי יצירת תחזיות תזרים מזומנים שלוקחות בחשבון את הדינמיות הקיימת במהלכי תכנון פיננסי. כמו כן, עסקים רבים נאבקים במינוס בבנק בגלל הוצאות תפעול גבוהות מדי, לאחר בדיקת ההוצאות, תבינו היכן תוכלו לבטל הוצאות תקורה ותפעול מיותרות או להפחית אותן. ישנן דרכים רבות נוספות, לכן מומלץ להיפגש עם יועץ פיננסי ולקבל הסבר מדויק למה שמתאים לך ולעסק שלך.

לקביעת פגישה בנושא הוצאת העסק מהמינוס, חייגו אלינו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.