ייעוץ פיננסי לעסק קטן שרוצה לגדול בענק!

ייעוץ פיננסי לעסק מקפיץ אותו בכמה רמות ועוזר לו לממש את פוטנציאל הרווח. בעלי עסקים מרגישים שהם מרוויחים, אבל הכסף "נעלם" והם נקלעים לחובות. יש להם עלויות תפעול גבוהות מאד והם נדרשים לעמוד בתשלומים וככה הם "מתגלגלים" מחודש לחודש. לוקחים הלוואה ומחזירים חוב. אין ספק שהייעוץ הפיננסי של אייל פז לעסקים קטנים יכול להפוך אותם לגדולים ב-ע-נ-ק! אייל פז הוא יועץ פיננסי וותיק ומוסמך, בעל ניסיון בנקאי ולימודי כלכלה. אין ספק שאתם חייבים אותו בעסק שלכם כדי לעשות סדר במספרים ולהבין בדיוק כמה כסף נכנס לעסק, כמה יוצא ממנו ואיך לעשות עוד כסף!

ייעוץ פיננסי לעסק
ייעוץ פיננסי לעסק

לאן הכסף שהעסק מרוויח נעלם?

עסקים רבים מתמודדים עם תופעה "מסתורית", שבה הכסף נראה כאילו הוא "נבלע". לעיתים, התשובה לשאלה הזו אינה מורכבת כפי שנראה – אנו מכירים את מסלול ההוצאות, אך אנחנו נתקלים בקשיים להבין איך לנהל אותם בצורה אפקטיבית יותר. במקרים בהם העסק סופג הוצאות גבוהות במיוחד והבעלים מוצאים את עצמם עמוק במעגל של עבודה קשה מבלי לראות שיפור משמעותי, זהו אות לכך שהגיע הזמן לחשוב על גישות חדשות ושינויים אפשריים. בתוך כך, החשיבות של ייעוץ פיננסי עצומה: הייעוץ מעניק פרספקטיבה חיצונית ואובייקטיבית שתעזור לאבחן ולטפל בבעיות הללו, תוך התמקדות בשיפור ההיבט הכלכלי של העסק.

עלויות תפעוליות עיקריות בעולם העסקי

בתוך המגזר העסקי, קיימת תופעה משותפת של עלויות תפעוליות אשר נתקלים בהן כמעט כל העסקים, ללא תלות בגודלם. ההבדלים בין עסק קטן לחברה גדולה מתמקדים בסקלה ובהיקף הפרויקטים, אך בסופו של דבר, הבסיס של העלויות דומה לכולם. דוגמאות לעלויות אלו כוללות את שכר העובדים, הוצאות על ספקים, ניהול ותמחור של מוצרים ושירותים, ותשלומים על הלוואות. הכרה וניהול נכון של העלויות הללו יכולים להביא לשיפור משמעותי ברווחיות העסק. זהו אחד התפקידים המרכזיים של יועץ פיננסי, אשר על ידי התבוננות מחוץ לקופסה, יכול להציע פתרונות חדשניים לצמצום הוצאות והגדלת רווחיות.

רשימת הוצאות הכרחיות בעסק קטן

ניהול פיננסי מסייע לשלוט במספרים ולבחון מחדש את הוצאות העסק, העיקריות שבהן הן אלו:

סוג הוצאה תיאור
שכר עובדים

תשלום שכר, תוספות, פנסיה, ביטוחים והתחייבויות נוספות

שכירות

הוצאות עבור שימוש במרחב פיזי כמו משרדים או חנויות

תחזוקה ותיקונים

תחזוקת ציוד, רכוש ומתקנים, ותיקון נזקים

חומרי גלם וסחורה למכירה

רכישת חומרי גלם או סחורות למכירה

שירותים מקצועיים

עלות לשירותים כמו ייעוץ משפטי, רואה חשבון, ופרסום

אנרגיה ומים

עלות השימוש בחשמל, גז, מים וחימום

טכנולוגיה ותוכנה

רכישה ורישוי של תוכנה, ציוד מחשוב ותקשורת

שיווק ופרסום

הוצאות על קמפיינים פרסומיים וניהול רשתות חברתיות

ביטוחים

כיסוי ביטוחי לרכוש, אחריות מקצועית, ובריאות עובדים

הוצאות משפטיות

עלויות הקשורות לייעוץ משפטי והגנה משפטית

עלויות כוח אדם

צוות העובדים, הוא המרכיב החשוב ביותר להצלחת העסק, אך לעיתים הוא גם מקור להוצאות גבוהות. יתר עובדים או אבטלה סמויה בקרב הצוות יכולים להוביל לבזבוז משאבים. במקרים מסוימים, עומס עבודה יתר על עובד מסוים עשוי להיות סימן לצורך בשינוי או התאמה בהיקף המשרה, לשם שיפור היעילות.

תמחור מוצר

הגדרת מחיר למוצרים ולשירותים דורשת ידע רב ורגישות, שכן מודל התמחור משקף לא רק את עלות הייצור אלא גם את הערך הנתפס של הלקוחות. תמחור לא מדויק עלול לגרום לאיבוד רווחים, חובות או אובדן תחרותיות. התאמה מחודשת של מחירים יכולה להגדיל רווחים ולמשוך לקוחות חדשים.

ניהול הלוואות וחובות

הלוואות מספקות תזרים מזומנים חיוני לעסק, אך ההחזרים החודשיים עשויים להפוך לנטל. מומלץ לקרוא את המאמר: איך להגן על העסק מחובות? חשוב לבחון מחדש את תנאי ההלוואות ולבדוק אפשרויות למחזור או סגירה מוקדמת של חובות, לצמצום הוצאות ולשיפור התזרים המזומנים. הכי חשוב, לבדוק האם ניתן לצמצם את הריבית, להגדיל את האשראי ולקבל מהבנק ומגופי האשראי ריביות טובות שיקלו על ההחזר החודשי.

הוצאות לא חיוניות (מותרות)

התחום של הוצאות שאינן חיוניות, מתייחס להוצאות שאינן בהכרח הכרחיות לתפעול העסק, כמו שכירות על משרד יוקרתי. במקרים רבים, ניתן למצוא פתרונות יותר כלכליים שעדיין יענו על צרכי העסק ויפחיתו את העלויות הכוללות. בחינה מדוקדקת של כל הוצאה תוכל לחשוף אפשרויות לחיסכון משמעותי.

מהו תפקיד היועץ הפיננסי בעסק?

היועץ הפיננסי לעסקים משמש כמנתח ומומחה. מטרתו "לפענח" את המידע הכלכלי של העסק, להוציא ממנו מסקנות מועילות וגם "לתרגם" אותן לבעל העסק. בהקשר זה מומלץ לקרוא את המאמר: איך יועץ פיננסי עוזר להגדיל את ההכנסות בעסק. בעלי עסקים לעיתים יודעים איך לנהל את הפעילות היום-יומית שלהם, מהן הדרכים להביא לקוחות חדשים, או איך לספק שירות או מוצר, אך הם לא בהכרח מתמצאים בהיבטים הפיננסיים של העסק. ליווי של יועץ פיננסי, אפילו לפרק זמן קצר, יכול להביא לשינויים חיוביים ומשמעותיים אשר ישפרו את רווחיות העסק. מעבר לניתוח המצב הקיים, יועץ פיננסי מסייע להסדיר ולארגן את הנתונים הכלכליים של העסק באופן שיאפשר לבעליו להבין ולנהל אותו בצורה יעילה יותר. מומלץ לקרוא את המאמר: למה כל עסק צריך יועץ פיננסי

"אני רוצה, אבל חסר לי הידע הפיננסי"

הרבה בעלי עסקים מספרים שהם רוצים לנהל את התקציב העסקי, אבל אין להם את הידע המקצועי לכך. חברים, הייעוץ הפיננסי לעסקים מלמד אותנו שלא כל בעל עסק נולד עם יכולות כלכליות מתקדמות. לעיתים, אפילו החלומות הגדולים ביותר להקים עסק משלכם דורשים ידע פיננסי שאינו קיים מראש. אך היעדר ידע זה אינו אומר שאדם אינו יכול להיות בעל עסק מוצלח. זהו בדיוק המקום בו ייעוץ פיננסי נכנס לתמונה, כדי לספק את הכלים והמיומנויות הנחוצים. דרך הייעוץ, בעלי עסקים קטנים וגם אלו של חברות גדולות יכולים ללמוד כיצד לנהל את משאביהם הכלכליים בצורה יעילה יותר, להבין את ההשלכות של כל החלטה כלכלית ולקבל את הידע הנדרש להצלחה ארוכת טווח.

מה התהליך עם אייל פז?

התהליך מורכב משני שלבים: שיחת היכרות ולאחריה פגישת אבחון של העסק, כולל למידת הדוחות הכספיים שלו.  הפגישה בהובלת אייל פז, יועץ פיננסי מוסמך, בעל ניסיון בנקאי וכלכלי, בה נבין את הצרכים והמטרות העסקיות. במהלך הפגישה, יינתן דגש על התאמה אישית לספציפיות העסק. כל עסק, בין אם הוא קטן, בינוני או גדול, יכול להרוויח מהתהליך הייחודי ייעוץ מותאם אישית, המבטיח שהוא יהיה רלוונטי ויעיל לצרכים המדויקים של העסק.

היכרות עם העסק

השלב הראשון הוא היכרות עם העסק: תחום עיסוק, וותק, עובדים, מיקום, אפיון הלקוחות והיכרות עם היעדים. כמו כן, למידת המוצרים / השירותים העיקריים שהעסק מספק.

למידת הדוחות כספיים של העסק

לפני פגישת ייעוץ פיננסית, חשוב להכין דוחות שיעניקו תמונה מלאה ומדויקת של מצב הפיננסי של העסק. הנה רשימה של דוחות חיוניים:

דוח רווח והפסד: מספק מידע על ההכנסות, הוצאות, והרווח הנקי של העסק בתקופה מסוימת.

מאזן: סקירה של הנכסים, החובות וההון העצמי של העסק בנקודת זמן ספציפית.

דוח תזרים מזומנים: מפרט את התזרים השוטף של המזומנים פנימה והחוצה מהעסק, ומסייע להבין את היקף ההכנסות וההוצאות (כולל חובות).

דוח התחייבויות ולוויים: רשימה של כל החובות וההתחייבויות הפיננסיות, כולל פרטים על הלוויים, תנאיהם, ולוחות הזמנים להחזר.

דוח ניתוח עלויות: סקירה של הוצאות העסק בפירוט, כולל ניתוח של עלויות קבועות ומשתנות.

דוח תזרים כספי עתידי (תחזיות): ניתוח תזרים מזומנים משוער לתקופות עתידיות, בהתבסס על הנתונים הנוכחיים ותוכניות העסק.

סקירת פעילויות השקעה ומימון: דוחות על כל פעילויות ההשקעה והמימון של העסק, כולל פרטים על השקעות קיימות, הון, ומקורות מימון.

דוח בקרה תקציבית: השוואה בין התקציב המתוכנן לביצוע הפרקטי, כדי לזהות סטיות ולהעריך את יעילות התכנון הפיננסי.

דוח לקוחות וספקים: ניתוח התנהלות עם לקוחות וספקים, כולל מועדי תשלום, חובות וזכויות.

פגישת ייעוץ עם אייל פז היועץ הפיננסי

אייל פז בעל חברה לייעוץ פיננסי המעניקה שירות לעסקים קטנים וחברות. פגישת ייעוץ עם אייל פז, היועץ הפיננסי, מציעה הזדמנות ייחודית לעסקים לקבל תובנות מעמיקות ומותאמות אישית למצבם הכלכלי ולאתגרים הספציפיים מתמודדים עימם. במהלך הפגישה יינתן דגש על הבנת הצרכים הייחודיים של העסק ונספק פתרונות פרקטיים לשיפור הניהול הפיננסי.

הפגישה כוללת ניתוח מקיף של הדוחות הפיננסיים, אבחון של תזרים המזומנים, ובדיקת אפשרויות להגדלת ההכנסות וצמצום ההוצאות. עם ניסיון רב בתחום, אייל פז מספק מגוון רחב של אסטרטגיות מותאמות לכל עסק, תוך הקפדה על אתיקה מקצועית ושקיפות. הפגישה היא צעד חשוב לקראת חיזוק הבסיס הפיננסי והתמודדות עם אתגרים עתידיים בבטחה וביעילות.

לקביעת פגישת ייעוץ, חייגו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

אייל פז |

אייל פז, יועץ עסקי בכיר, יועץ פיננסי והבעלים של חברת "אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי".
בעל ניסיון שטח עשיר (25 שנה) בתחום העסקי. משתף מידע מקצועי בנושאים של ייעוץ עסקי, כלכלי ופיננסי.
ממקימי היחידה לייעוץ פנסיוני ומנהל מחוז באחד הבנקים המובילים במדינה.
בוגר תואר ראשון במדעי החברה, אונ’ בר-אילן. לימודי כלכלה וניהול לתואר B.A. האוניברסיטה הפתוחה.
יועץ פנסיוני, המכללה לביטוח. בוגר קורס דירקטורים.
קורסים מקצועיים: תקשורת הישגית .C.F.A, אימון לטרנספורמציה ארגונית COACHING, סופרוויזר – בהצטיינות יתרה, תקשורת אישית, ניהול והנעת אנשי מכירות.
אייל ליווה בהצלחה מאות בעלי עסקים בארץ ובחו"ל.

טלפון ליצירת קשר מהיר: 077-803-8417
מייל: office@epconsulting.info